Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärmskydd till 4G (nano)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då skärmen på nano 4G är ju lite runf, hur fungerar alla de skärmskydd man kan köpa? De flesta skärmskydd brukar ju vara lite stela - fungerar de i så fall på denna skärm??

Kolla på den här sidan tex: SkinGuard till iPod Nano 4G eller googla "skärmskydd iPod Nano 4G" så får du flera förslag.

Hej,

Var vänlig och läs frågeställningen innan du svarar. Vill jag hitta en produkt, så kan jag google också

Jag var inte intresserad av att veta om det finns skydd, för det vet jag att det finns, men just hur de fungerar. Alla skydd är samma, men bara tillskärda i rätt proportioner. Dock är alla dessa skydd oftast väldigt stela och egentligen avsedda för platta skärmar.

Frågan är: är de tillräckligt flexibla för att kunna hålla sig kvat på en rundad skärm till 4G?

Hej,

Var vänlig och svara i lite trevligare ton, tack !
Jag sitter här på min fritid och kollar upp en länk till just dig. Är inte det värt ett normalhysat svar tillbaka ? Ingen här får betalt för att svara på frågorna, inte ens moderatorerna. Fortsätter du i den stilen så kommer du inte få några svar i framtiden.

Om ingen har svarat på din fråga beror det troligen på att ingen vet (24 personer har kollat på sidan). Alternativt så är det kanske självklart att köper du ett skärmskydd till till Nano G4 så är den anpassad till kanterna. Något annat vore väl konstigt ? Livet är inte perfekt så i värsta fall kanske du får klippa för att få det att passa helt rätt.

Jag tror att du fortfarande inte förstår frågeställningen. Om du har sett en nano 4G så vet du att själva skärmen (inte kanterna på den) är buktig, rundad. Den går i linje med nanos hölje som också är rundad. Skrämskydden är av styvare natur och inte gjorda för rundade, buktade skärmar. Frågan är då om de håller sig kvar på en skärm, som nano 4G har?

Det handlar inte om att klippa till kanterna! Det handlar inte om storleken på skärmskyddet!

  • Medlem
  • 2008-12-17 13:09

letade precis efter ett skydd till hela ipoden själv...jo vad händer då när jag ska sätta den på laddnign...jag stötter imot högtalar kanten och blir ett litet jack =(((

hade tänk [url]mig www.zagg.com(/url) invisible shield men den tog så lång tid och var relativt dyr men verkar bra ioförsig

hur fungerar screenguards? man får ju inte se hur den ser ut...oc hhur blir bilden på skärmen , med skydd brukar det bli sämre märks skyddet?

red: har fått mitt Invisible skydd idag, och kluddat dit den..var lite småkneppigt o pilligt...lyckades att få en"crack" i en kant av skyddet..så den är inte helt oförstörbar. klickhjulet skippade jag för den passade inte riktigt o så gick det trögt att scrolla. lyckades att få en liten trådbit på skärmenskyddet ..som jag fick ta bort tror det blir ok nu. inga märkbara försämringar när jag tittar på film..lite märker man i huvudmenyn som är vit bakgrund..man ser typ lite färgringar beroende på var man tittar från.

Senast redigerat 2009-01-15 22:10

Invisible shield från zagg.com eller istuff.se fungerar. Har haft den till samtliga ipods i min ägo, samt en mobil. Tidigare erfarenhet av den är att det fungerar hur bra som helst, även om den är lite jobbig att få på innan man lär sig. DOCK passade inte clickwheeldelen den här gången, till 4G, som för "R2D2.". Samma pris, kortare lev.tid på istuff.

1
Bevaka tråden