Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svara på samtal utan slidern?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-28 11:50

Min lista på närmast pinsamma brister hos iPhone börjar bli lång, men det här tar nog ändå priset. Hoppas verkligen det är något jag har missat. Nu till saken. Finns det verkligen inget annat sätt att svara på ett samtal om man inte har headset på sig annat än att dra i den där djäkla slidern?? Man måste isf ta av sig handskarna för att överhuvudtaget kunna svara på ett telefonsamtal. Känns inte speciellt genomtänkt.

Min lur är jailbrakead. Känner någon till något hack som fixar så att man svara med någon knapp istället?

/Jonas

Ursprungligen av a95180:

Min lista på närmast pinsamma brister hos iPhone börjar bli lång, men det här tar nog ändå priset. Hoppas verkligen det är något jag har missat. Nu till saken. Finns det verkligen inget annat sätt att svara på ett samtal om man inte har headset på sig annat än att dra i den där djäkla slidern?? Man måste isf ta av sig handskarna för att överhuvudtaget kunna svara på ett telefonsamtal. Känns inte speciellt genomtänkt.

Min lur är jailbrakead. Känner någon till något hack som fixar så att man svara med någon knapp istället?

/Jonas

Kolla in "mCoolPhone" i iSpazios source i Cydia. Kör det inte själv men där kan finnas en lösning av att skaka iPhonen för att svara.
Vet inte om även "QuickUnlock" från modmyi.com's source hjälper dig.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-28 13:47

På tal om det; hur kommer det sig att i vissa samtal får jag en grön knapp för att svara och en röd för att avvisa?

Ursprungligen av CEk:

På tal om det; hur kommer det sig att i vissa samtal får jag en grön knapp för att svara och en röd för att avvisa?

Detta är väl när iPhonen inte är på lock screen/locked?

• Medlem
  • Karlstad
  • 2009-02-28 17:26
Ursprungligen av theplague:

Detta är väl när iPhonen inte är på lock screen/locked?

Kanske är så ja, inte tänkt på det förrän nu när den här tråden dök upp.

• Medlem
  • Alvesta
  • 2009-03-01 08:37

Lösningen:

Använd näsan

• Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-01 09:34

Perfekt!

Ursprungligen av akesson:

Lösningen:

Använd näsan

Men... Det är ju genitaliskt som Robert Gustavsson skulle ha sagt. Tack för tipset, det fungerar utmärkt!

Ha, vem var det NU som var pinsam!

1
Bevaka tråden