För mig fungerar det. Jag har som sagt två konton, ett amerikanskt och ett svenskt på två olika mailadresser. Om jag har köpt ett program till iPhone i US iTunes Store så måste jag vara inloggad med mitt amerikanska iTunes-konto för att uppdatera det programmet. Om jag har köpt ett program i svenska iTunes Store så måste jag vara inloggad i svenska iTunes Store för att uppdatera de programmen.
Så, om jag har flera uppdateringar av program som är köpta på de olika kontona så loggar jag först in med det ena, uppdaterar de program jag har köpt där och sedan loggar jag in med det andra, och uppdaterar de.
Bara för att var supertydlig. Det är samma konto på själva datorn som jag använder, det är mina två iTunes-konton som jag loggar in och ut med. Det iTunes-konto som senast var inloggat är det som blir inställt på iPhonen när jag synkar. Så jag har som vana att se till att alltid vara inloggad på svenska iTunes Store innan jag synkar själva telefonen. Däremot så flyttas uppdateringar av program, oavsett vilket konto det är köpt på, till min iPhone. Det fungerar utan problem både på min ohackade iPhone 3G och tjejens hackade 1 gen iPhone.