Så! Nu har jag haft skärmen i en dryg vecka. Min setup är en macbook CD 1,83, den första versionen med 2gb ram.
Jag är väldigt nöjd med skärmen! Har använt den till lite av varje och har inte hittat några större svagheter med den än.
Började med att testa det Jesper nämnde om att den skulle tjuta när man drog ner Ljusstyrkan lite, det gör inte mitt ex iaf. Den är precis lika tyst oavsett ljusstyrka.
Skärmen fungerar förvånansvärt bra med min gamla dator även om den vid många fönster blir lite hackig i exposé så funkar det klart över förväntan. Färgerna är bra, ljusstyrkan jämn över hela bilden och har inte märkt någon Backlightbleeding än. Heller inga döda pixlar eller något sådant. Betraktningsvinkeln är mycket bra! Nästan en av de största positiva sakerna jag upplevt med skärmen. Kan dock sakna en glossy skärm men det är inget jag funderar speciellt mycket på.
De saker jag är mindre nöjd med är egentligen mest utseendet, den är inte så speciellt snygg.. Inte jätteful men det är ingen Cinema Display USB-uttagen är helt ok, jag hade gärna sett att de gick rakt bakåt istället för på sidan vilket skulle ge lite snyggare kabeldragningar. USB-uttaget på toppen för Benqs webkamera borde verkligen ha varit rak innåt istället för rakt uppåt. Vill man inte ha kameran där så är det svår att använda det till något annat...
Hur som helst, jag är mycket nöjd över denna skärm, klart värt de extra pengarna från en TN-panel!
Har ni mer specifika frågor så skall jag försöka svara så gott jag kan!