Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

pages freakar ut...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-10 22:39

Så här: varje gång jag sparar ett dokument (jag pratar om VARJE gång) tuffar stuffit igång och vips ligger det en mapp på skrivbordet som heter "dokumentnamn.pages" med följande innehåll:
/index.xml (golive dokument)
/buildVersionHistory.plist
mappen Quicklook med filerna:
/Preview.pdf
/Thumbnail.pdf

som alla är kopior av mitt pages-dokument.

Kan någon tala om för mig vad som försiggår? Trojan i datorn? Men Little Snitch är tyst.

Det är ingen trojan i alla fall. Om du nu inte vill kalla Stuffit för det förstås... Du har nog ställt in Stuffit att automatiskt göra något när en viss händelse (eller fil) hamnar i en viss mapp eller på skrivbordet. Antagligen misstolkar Stuffit din pages-fil som något som skall packas upp eller ner automatiskt. Gå in i Stuffit och stäng av allt sådant.

Många skulle nog råda dig att helt göra dig kvitt Stuffit för gott...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-11 10:03

Aha... skall kolla stuffit. Och vad skulle du rekommendera istället för stuffit?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-11 10:22

tretusen tack! klickar man av "set execute permissions by default" i Stuffit prefs så upphör fenomenet. Det förstår ju vem som helst;) Vilken j-la skit! Ok - alla förslag på snälla uppackningsprogram mottages tacksamt.

UnRarX är bra.

1
Bevaka tråden