Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu fungerar Hotmail på iPhone/iTouch!

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-11 14:56

Tänkte bara meddela er här som är intresserade att Hotmail nu funkar på iPhone och iTouch. iitzenaaajs :cool::cool::cool::cool::cool:

Har du någon bra guide för att komma igång med ett vanligt svenskt icke-Plus konto?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-03-12 16:56

okej , men hur får du det att fungera?

Ursprungligen av adamsen87:

Och var står sverige med där?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-12 21:14

tja man kan ju pröva. Belgien är inte heller med i listan, det funkade på raken via add other account i settings mail. Flera av inställningarna kom automatiskt så som portar, servrar och SSL.

Attachments måste dock laddas ned särskilt.

Annars funkar m-box mail bra för hotmail. Man får dock se till att alla mail och attachments laddas ned i sin helhet om man vill läsa dem offline. Antar att m-box använder imap men det liknar ju hotpop.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-12 21:35

Kan bekräfta att det funkar fint med ett svenskt hotmail-konto. Följde guiden enligt tidigare inlägg.

Ja se på fan!
Tack!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2009-03-13 16:19

ja du ! det funkar , behövde inte ens välja server och sånt , skrev bara in adress och lösenord.

Funkar hur bra som helst! Kul att det funkar, känner flera som velat få detta att fungera.
Själv har jag blivit så bortskämd med att ha IMAP på min Mac mail och min Gmail att POP3 känns förlegat.

Edit:
Funkar ju även om man vill lägga till sin Hotmail i det "vanliga" mail programmet! Är säkert bara jag som missat det, men det var smidigt måste jag säga!

Senast redigerat 2009-03-13 16:54
Ursprungligen av Marcus_R:

Funkar hur bra som helst! Kul att det funkar, känner flera som velat få detta att fungera.
Själv har jag blivit så bortskämd med att ha IMAP på min Mac mail och min Gmail att POP3 känns förlegat.

Edit:
Funkar ju även om man vill lägga till sin Hotmail i det "vanliga" mail programmet! Är säkert bara jag som missat det, men det var smidigt måste jag säga!

Ja, det var väl lite det den här tråden var menad att handla om.

Ursprungligen av theplague:

Ja, det var väl lite det den här tråden var menad att handla om.

Stämmer. Var jag som var så fokuserad på att det fungerade på iPhonen, att jag glömde av att det gällde samma för dem båda.

Jag trodde att hotmail fortfarande hade "jag har ingen koll på någonting"-stämpel. Det finns nog ingen annan vanligt vedertagen eposttjänst som osar mer inkompetens än just hotmail. Men jag skola icke döma!

Ursprungligen av henkebarn:

Jag trodde att hotmail fortfarande hade "jag har ingen koll på någonting"-stämpel. Det finns nog ingen annan vanligt vedertagen eposttjänst som osar mer inkompetens än just hotmail. Men jag skola icke döma!

Vilken mailtjänst rekomenderar du?

Ursprungligen av Hugo91:

Vilken mailtjänst rekomenderar du?

Gmail. Utan tvekan.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-14 08:47

I skolen icke begagna verbformer som ni inte behärska och som ej heller äro gängse. Det osar inkompetens.

Senast redigerat 2009-03-14 18:15
  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-14 13:30

sköönt att de funkar på mac mail också:D men hur kan ja importera alla gamla mail dit, går de?

tack så mycket psivnert , Har fan längtat.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2009-03-26 13:44

jag lyckades importera alla mappar från hotmail genom att lägga alla mail i inkorgen, då hamnar de där i mac mail också, tar ett tag att fixa men de funkar iaf.

Det är ju piss att det inte är IMAP, men vad fan får duga...

Använder folk fortfarande Hotmail för att skicka och ta emot e-post?

1
Bevaka tråden