Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt problem med Direct Connect

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-04-14 16:49

Har ett skumt problem med Direct Connect och undrar om någon annan har sett något liknande ?

Efter att jag uppgraderat till 10.2.5 händer plötsligt följande sak.

Jag laddar ner en fil. Storleken på filen spelar egentligen ingen som hellst roll.
1MB eller 1GB spelar ingen roll.

När filen är helt nerladdad så försvinner den från "Transfer" fönstret MEN samtidigt RADERAS filen även från min nerladdningskatalog. Puts väck!? Fattar nada. Tittar i papperskorgen kollar med "Terminalen" och ls -la men filen är verkligen borta. Om jag laddar om filen igen så brukar den finnas kvar efter andra försöket ?? Någon som har en idè om vad som kan vara fel. Installera om, finns någon fil att kasta ??

/Ulf

I preferences kan man sätta olika mappar för "Download" resp "Incomplete". Säkerligen har sökvägen ändrats iom att du uppdaterade. När du laddar andra gången ligger filen redan i "Download"-mappen (var den nu är) och därför flyttas inte filen. Så nånstans på din hårddisk ligger säkert dina nedladdade filer. Prova sökfunktionen, så hittar du dom säkert.

• Medlem
  • 2003-04-14 17:26

Hej & Hå, tackar för tipset med Sök. Jag har inte löst grundorsaken men hittat mina filer. Av någon anledning har min exerna FireWire fått tuppjuck och monterats två gånger. Nu laddar jag inte ner mina filer till den externa disken men av någon anledning har Direct Connect skapat en "osynlig" mapp direct under rooten på min interna disk som heter samma sak som min externa Firewire disk. I denna osynliga mapp ligger också mina försvunna filer.. Hå hå jaja... Fast det är inte där dom ska hamna enligt Direct Connect..:D

Konstigt är ändå. Sök (Äpple + F) med visning av osynliga filer hittar det inte Unix find eller ls -la hittar... Men det är ett annat problem..

Case closed!

Mvh
/Ulf

1
Bevaka tråden