Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställa hackat itunes gift card?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-12 20:11

Hej, någon som provat beställa ett hackat itunes gift card?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.217102/kineser-har-knackt-itunes-store

Skulle vara spännande att veta om någon provat detta? vart man kan beställa osv..?

Det är välan klart olagligt.

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-12 21:40

Dom som kom på det varför avslöjar dom det ens?! De hade ju kunnat köpa hur mycket musik och apps som helst! ZOMG!

Jag har en liknande idé, funderar på att ta en kopiator och kopiera presentkort till olika butiker. Sen är det bara och sticka iväg och handla alldeles gratis. Förresten, varför inte kopiera pengar direkt och sen shoppa precis vad man vill. Och eftersom man bara kopierar så knycker man inget heller, asa-smart!

Ännu smartare; Man skryter om det på nätet så att man får 1000 efterapare som säljer koder som "funkar sisådär" för 25 dollar stycket de med...
Vilket raskt gör att ingen vet om man får en fulkod eller en ful-fulkod

Jag börjar fundera på om jag har köpt "piratade" gift cards de senaste 3 gångerna. Jag har betalat 130$ för 200$-kort av en väldigt trevlig turk på ebay. Det känns inte bra ifall det är på det sättet. Hrmm....

EDIT: Ju mer jag tänker på det, desto troligare känns det att det är något fuffens och jag borde tänkt ett par gånger extra redan innan första köpet. Fan va kasst. Här försöker man vara "laglig" och undvika pirate bay och så kanske man har gjort något som är "snäppet värre".

Är det inte så att om det är en deal som är för bra för att vara sann så är det buff, båg och olagligheter.

Var får din vän med Fezen sina kort ifrån. KOstar inte ett 200USD-kort 200 dollares?

Plz explain

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-03-13 14:20

Jag tror anledningen varför de som hackat itunes gift card-algoritmen inte känner sig hotade eftersom det skulle kosta apple otroligt stora mängder att kalla tillbaka alla kort och att byta algoritm när de kort som redan blivit sålda men inte aktiverade skulle leda till väldigt missnöjda kunder..

Ursprungligen av Goflorp:

Är det inte så att om det är en deal som är för bra för att vara sann så är det buff, båg och olagligheter.

Var får din vän med Fezen sina kort ifrån. KOstar inte ett 200USD-kort 200 dollares?

Plz explain

Första gången så var det en ebay-auktion och jag tänkte väl att det var någon som fått 200$ i present men behövde ha pengar snabbt. Sedan skickade han ett vanligt mail ett par veckor senare och frågade om jag var intresserad av ett till. Men visst är det oftast så att om dealen är för bra så är det något fuffens.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-17 14:19

Korten kostar naturligtvis inte det nominella beloppet för handlarna som säljer dem. De måste ju ha en viss vinst på affären. Jag har fått intrycket att det är handlare, kanske genom mellanhänder, som säljer med en lägre marginaler än de som bestämts av Apple vi ser på ebay.

Det är möjligt att jag har fel och att de kort som finns till försäljning antingen är stulna eller förfalskade. Jag tror antalet kort som säljs av privatpersoner som fått dem som present och inte vill ha dem är mycket lågt.

Johan

Ursprungligen av chuck:

Korten kostar naturligtvis inte det nominella beloppet för handlarna som säljer dem. De måste ju ha en viss vinst på affären. Jag har fått intrycket att det är handlare, kanske genom mellanhänder, som säljer med en lägre marginaler än de som bestämts av Apple vi ser på ebay.

Det är möjligt att jag har fel och att de kort som finns till försäljning antingen är stulna eller förfalskade. Jag tror antalet kort som säljs av privatpersoner som fått dem som present och inte vill ha dem är mycket lågt.

Johan

det blir ju väldigt många felade presenter om inte annat

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-18 09:31
Ursprungligen av Goflorp:

det blir ju väldigt många felade presenter om inte annat

Ja, det kan ju inte finnas så många kids som får iTunes Gift Cards från mormor till jul fast de har sagt tusen gånger att det inte funkar med deras Zune.

Johan

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-18 19:04

Jag kan förstå om man köpt ett presentkort i god tro men att medvetet köpa crackade presentkort förstår jag mig verkligen inte på. Om man inte har några skrupler eller besväras av att det är olagligt så finns det ju andra sätt att få tag på musik där man inte behöver stödja nån kinesisk fifflare.

Vill man desperat handla på itunes eller är det nåt konstigt sätt att rationalisera sina handlingar, handla på itunes för förfalskade pengar är bättre än att tanka från tpb?

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-19 12:21

Olagligheter behandlas inte på detta forum.

Raderade några inlägg och låser denna tråd nu. Ev kommenterar på detta tas via PM.

/mod

1
Bevaka tråden