- vajone
- Medlem ●
- Göteborg
Hur går det med DVD-spelaren, Digitalboxen, Bilen, kameran etc ?
Har ingen DVD-spelare, digitalbox (eller TV för den delen) eller bil.
Eftersom jag tycker så mycket om fotograferi får jag leva med kameran.
Och jag håller med dig Goflorp, en del saker behöver instruktioner men just shufflen behövde knappt det innan och nu behöver den det.
Har ingen DVD-spelare, digitalbox (eller TV för den delen) eller bil.
Eftersom jag tycker så mycket om fotograferi får jag leva med kameran.
Och jag håller med dig Goflorp, en del saker behöver instruktioner men just shufflen behövde knappt det innan och nu behöver den det.
Låter mera som om du är lite rädd för att lära nytt; inget fel idet.
Jag har en pappa som konsekvent sågar allt nytt, jag älskar honom ändå
Men ibland är det värt att göra sig jobbet - man får mera ur en pryl i så fall.
bild på pappas telefon:
Vi får slåss om henne. Göra upp på gammalt hederligt sätt.
hehe! Äh! Ta Hannah du (eller kanske John =)..så jag tar Ellen.. (undrar hur hon ser ut idag? får googla)
nåja.. vi kanske ska ta o lämna detta för mer givande poster om nya iPoden.
Edit: Hoppas ironin lyser igenom.
hehe! Äh! Ta Hannah du (eller kanske John =)..så jag tar Ellen.. (undrar hur hon ser ut idag? får googla)
nåja.. vi kanske ska ta o lämna detta för mer givande poster om nya iPoden.
Hon använder ju Mac-prylar än idag ...
fast hon ser ju hemsker ut
Är det inte bättre du siktar på hon den andra; Ellen Feiss....
Hon vart ju både söt och hade humor....
Hehe, nja inte riktigt min stil.. Hon vara bara 14 i den videon, finns det inte några nyare klipp eller foton?
Ellen Feiss 2006:
http://www.macplus.net/magplus/IMG/jpg/EllenFeiss.jpg
Jovars, du har nog rätt
Jag har använt headsetet till iPhone i 3/4 år nu. Samma tryckschema som på nya nanon, bortsett från att jag inte kan sänka/höja volymen med min iPhone. Det går snabbt att lära sig att använda headsetet och sen är det svårt att leva utan det.
Att man måste använda Applelurar stämmer inte. Det finns mycket tredjepart och själv har jag tagit av själva lurarna på mitt headset och satt på ett par Sennheiser PX100 istället med mycket gott resultat. Vill man inte ha en shuffle som endast styrs med headset får man avstå. Majoriteten lär gilla den.
Goflorp, bara för att du fäster din nano i kragen innebär det inte att alla andra inte fäster den i byxlinningen.
Jag har använt headsetet till iPhone i 3/4 år nu. Samma tryckschema som på nya nanon, bortsett från att jag inte kan sänka/höja volymen med min iPhone. Det går snabbt att lära sig att använda headsetet och sen är det svårt att leva utan det.
Exakt vad jag tänkte själv...
Jag lärde nyss min grabb som fick en iPhone i present detta och han fattade efter 10 sekunders instruktion så det är inte direkt svårt:cool:
Och inte är alla funktioner på gamla iPod shuffle/nano direkt självförklarande även om de är enkla att använda
Den där mobilen är dock klockren. Skulle gärna ha en sådan om den var mindre.
Den första vart rejäl; den klarade inte SMS.
Detta är v2.0, mycket mindre, bättre. Klarar SMS. Inbyggd ficklampa.
Kostar 1000:-
tror INTE den behöver Instruktionsbok....
För att fortsätta klaga lite på shuffle kan jag utvidga min kritik till ipod-konceptet övht.
Jag är förvånad över att inte (enklare) ipods försvann från marknaden helt när telefonerna fick MP3-uppspelning. Kanske var den lite primitiv i början men det senare året har det blivit bra mycket bättre. Vem vill trassla med två apparater i fickan, ärligt talat? Det är ju så underbart smidigt när det ringer och man bara kan svara utan att växla headsets eller något annat.
För att fortsätta klaga lite på shuffle kan jag utvidga min kritik till ipod-konceptet övht.
Jag är förvånad över att inte (enklare) ipods försvann från marknaden helt när telefonerna fick MP3-uppspelning. Kanske var den lite primitiv i början men det senare året har det blivit bra mycket bättre. Vem vill trassla med två apparater i fickan, ärligt talat? Det är ju så underbart smidigt när det ringer och man bara kan svara utan att växla headsets eller något annat.
För att iPodarna är coola. Och lätta att förstå sig på.
Och marknadsföring...
Men du (eller de som använder dom) går alltså med telefon OCH ipod i fickorna? Hur praktiskt är det?
Nej, jag har en iPhone. Och jag håller med om att det är sjukt opraktiskt. Innan jag köpte min iPhone hade jag en iPod Nano som hängde runt halsen såhär. I fickan hade jag en Sony Ericsson w-nånting, men ljudet i den var så dåligt, oavsett hörlurar, att jag vägrade använda mp3-spelaren i den som var anledningen till att jag köpte den.
Jag använder också min iPhone som mp3-spelare i dagligt bruk, men ska jag ut på lite längre resor tar jag med min Classic, för 16 GB kommer man inte så långt med. Jag vill kunna ha med mig hela min musiksamling när jag är iväg längre tid.
MP3-funktionerna i mina gamla telefoner har varit så pass dåliga att det inte varit ett alternativ att ha musiken i dem.
...iFixit har plockat isär den->http://www.ifixit.com/Guide/First-Look/iPod-Shuffle-3rd-Generation/673/1
iLounge har recenserat nya shuffle och de skräder inte orden och rekommenderar för första gången inte ett köp av en iPod:
For the first time in iLounge’s history of reviewing iPod and iPhone hardware—one that has previously seen these devices rate everywhere from a flat A “high recommendation” to a B- “limited recommendation”—the answer should be “no.”
...
But despite significant technical accomplishments, it’s also the worst iPod the company has ever released—designed not for the value-conscious consumers who originally wanted shuffles, but apparently, for the ever-narrowing niche of athletic users who want to listen to music but for whatever reason find the similarly shrinking, Nike-friendly iPod nano unappealing. In brief, the third-generation iPod shuffle is more challenging to use for simple things than the versions that came before, the least distinctive visually, and the most overpriced relative to what it actually delivers. It may be a clean design visually and impressive electronically, but conceptually, it’s a mess.
iLounge lista på nackdelar är många:
Cons: Needlessly and seriously complicates controls by switching to a buttonless body, which cannot be controlled without Apple headphones or not-yet-manufactured third-party proprietary remote control solutions; presently next to useless with car or home stereos. Confusing interface will be hard for many users to totally grasp and use. Poor value as either a 4GB media player or 4GB flash drive. Very slow at file transfers by current iPod standards. Battery power diminished considerably from prior model. Boring design.
Det låter som berättigad kritik faktiskt. Är inte så säker på att nya shuffle blir någon större hit.
Jag tycker att man överdriver punkten om det förvirrande gränsssnittet. Det är samma som sitter i iPhones hörlurar och där har jag aldrig hört något klagomål på det.
Däremot så skulle man ha lagt fjärrkontrollen längre ner på sladdden. Nu är den svår att använda för vänsterhänta
Jag tycker att man överdriver punkten om det förvirrande gränsssnittet. Det är samma som sitter i iPhones hörlurar och där har jag aldrig hört något klagomål på det...
skillnaden är förstås att på iPhone har du en skärm att titta på ifall fjärrtryckandet inte leder till det du vill. Vad jag främst hänger upp mig på, liksom iLounge, är att designen är "tråkig" och man undrar om framtiden för nanon är lika färglös.
Vad gäller längden på hörlurssladden, som någon hängt upp sig på, så upplever jag det som att sladdlängden alltid är ett problem oavsett fabrikat. För närvarande använder jag mig av ett par "Koss -The plug". När jag hänger min G1 shuffle om halsen så räcker kabellängden till att linda lurarna två varv runt min hals - jag vill inte ha något dinglande innanför tröjan. Trådlösa lurar som inte kostar skjortan vore guld.