Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte skriva "läget"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå.

Av någon anledning kan jag inte skriva "läget" på min 2G... Det blir alltid "läger", även om jag trycker på T-knappen så highlightas R-knappen... =/ jättekonstigt.
Det är inte en autokorrektion, utan när jag trycker på T, så blir det ett R istället. Kan inte förklara på något annat sätt.

Har återställt och uppdaterat firmware. Hjälper inte.

Känt problem. Det finns några andra kombinationer som ger liknande effekt. En aning frustrerande:)

Jag skulle hävda att det är en bugg i autokorrektionsalgoitmen som ställer till det...

Ja, det blir så när telefonen försöker vara smart. För att underlätta att man skriver rätt ord så växer och minskar träffytan för en viss tangent utifrån sannolikheten att man ska vilja nå denna tangent. Det är ett otroligt smart och effektivt system - så länge det gör rätt. Men ibland blir det fel och då kan det vara lite knepigt.

I detta fall är det extremt, ja rent av buggigt som BlackSmp skriver, för om man för fingret åt sidan kan man aldrig välja T alls, utan Y blir nästa alternativ.

Ok! Tack för svaren. Då är det i alla fall inte något fel på just min telefon. Skönt.
Ha en trevlig kväll!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-14 18:14

Haha. Min Sony Ericsson med T9 har samma problem. Fåtölj blir typ Fåmjöl eller något.

Ursprungligen av PF:

Haha. Min Sony Ericsson med T9 har samma problem. Fåtölj blir typ Fåmjöl eller något.

Knappast samma problem:cool:

Det här är mer än bara en felaktig stavning. Du kan inte trycka på "T" tangenten oavsett hur mycket som du försöker.

Går hur bra som helst att skriva "läger" på min iPhone 2G.

Dr Tinnitus

Ursprungligen av Dr Tinnitus:

Går hur bra som helst att skriva "läger" på min iPhone 2G.

Läs första inlägget igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-15 12:42

hehe, om man trycker och håller inne kan man se hur det verkligen inte går att välja t

En liten nödlösning innan OS X m 3.0 dyker upp är att lägga till en post i adressboken som får förnamn eller efternamn "läget" och därefter skriva ett sms eller två där du upprepar ordet "läget" några gånger.

1
Bevaka tråden