Hej!
Jag lämnade in min iPhone den 1:e mars för att glaskärmen höll på att lossna. Innan jag gjorde det återställde jag den till 2.1 firmware
Sen kom jag på en snilleblixt, jag ringde till Anovo och sa att de INTE skulle uppgradera till 2.2.1 om de inte var tvungna att göra det. Och om så var fallet skulle de ringa mig innan.
11 dagar senare fick jag en telefon som inte var reparerat för fel inte kunde hittas och mobilen var återställd till fabriksinställningar. Är det inte lite konstigt?
Eftersom reparatörskillen uppenbarligen klantat sig bad Telia om ursäkt och förtydligade felbeskrivningen då glaskivan nu nästan ramlade av(efter att Teliapersonalen pillat på mobilen) för att servicekillen skulle förstå och skickade in den igen.
Nu till mina funderingar:
Eftersom Telia skriver i sina villkorspapper att man ska få en likvärdig vara om den trasiga telefonen ersätts med en ny telefon borde man väl kunna vara besvärlig och be dem nedgradera både firmware och modemfirmware till det man hade när man lämnade in telefonen?
Det är ju nästan som att någon lämnar in sin Saab och de installerar ny chipprogramvara i bilen som drar ner hastighetsstrypningen från 320 km/h till 270 km/h? De som bryr sig om den strypningen har ju rätt att bry sig, eller?