Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filemaker

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Laholm
  • 2009-03-11 17:28

Är det någon som vet hur jag får in filer från Filemaker i iPhonen?
Jag har lagt upp alla mina låtar på singlar, LP och CD (ca 35000) och alla filmer på VHS och DVD i Filemaker. För att inte som allt för ofta köpa dubletter så vill jag få in datan i iPhonen.
Har sett något program på app store men det kostar 300 spänn och jag vill veta om det funkar innan jag lägger så mycket pengar på det.
Tack på förhand
Stygge

Jag misstänker att det är FMTouch du syftar på. Jag använder den. Jag vet inte exakt vilken maxbegränsning den har i antal poster men jag gjorde en test nu och den klarade av 13000 utan problem. Synkningen tog då sin lilla tid, ca 2 min. Radering av 13000 poster tog ca en sekund.
Tyvärr hann jag inte testa att ställa om synkinställningarna så att den endast hämtar data. Jag misstänker att det gått snabbare då.

  • Medlem
  • Laholm
  • 2009-03-17 16:18

Suck...

Köpte FMTouch utan att blinka och ser när jag börjar kolla i "instruktionsboken" att Filemaker måste vara version 8-10 (jag har pro5.5) och att den behöver en insticksfil.
Köpte Filemaker 10 på ebay men det var en uppgradering av äldre variant och behövde då registringsiffror som jag då inte hittade. Har hittat dem nu men nu ett par år efter hittar jag inte programlådan...
Men det är bara att kämpa vidare. Det som inte dödar, det härdar...

1
Bevaka tråden