Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AluBook: Kraschar, svart skärm med några färgranna streck i överkant.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älvkarleby
  • 2009-03-18 13:20

Hej, köpte en Macbook (unibody) i mitten av december förra året. Det är så att senaste 6-7 veckorna har kraschat helt 1-2 ggr i veckan. Skärmen blir svart och det syns endast några färggranna streck högst upp på skärmen. Enda som hjälper är att stänga av den med hjälp av powerknappen.

Kraschen verkar heller inte vara kopplad till något speciellt program, det kan komma när jag tittar på film, skriver i pages eller bara surfar i firefox eller safari.

Något som någon annan råkat ut för?

En annan sak också, en vän införskaffade en likadan macbook för inte allt för länge sedan, hans skärm går mycket mjukare att öppna, min "glappar" lite första cm innan den "fastnar" och kan "hålla sig uppe själv"? något som går att fixa?

Tacksam för vägledning //William

Kan mycket väl vara logikkort eller grafikkrets. Lämna in den och påtala samtidigt att gångjärnen är kassa också.

• Medlem
  • Älvkarleby
  • 2009-03-18 14:19

Okej, tack för det snabba svaret. Faktiskt misstänkt det jag med, men tyckte det var bäst att rådfråga här innan, får gå ner till Office här i Gävle och prata med dem om det, jobbiga är ju att man antagligen blir datorlös ett tag isåfall :/

1
Bevaka tråden