Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto hittar inte min iPhone

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-03-17 17:26

För någon vecka sedan så slutade iPhoto att hitta min iPhone 3G.

Importfunktionen dyker helt enkelt inte upp i iPhoto längre. iTunes-synkning etc fungerar dock utan några problem.

Några kloka tankar?

Finns ett program som heter "Bildinsamling" eller liknande, vad står det inställt på?

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-03-18 20:13

Tack för tipset. Provade Bildinställning, men det verkar inte som iPhone vill titta upp i någon lista nu heller: "Ingen enhet för Bildinsamling ansluten."

Himla skumt på min ära – har alltid fungerat snällt och snabbt med bildimporten tidigare... Hittar heller ingen inställning på iPhone som skulle göra skillnad –.men jag missar säkert något.

En tanke som slog mig; iPhonen rakt in i USB porten, inga USB-hubbar och sån skit.
Får den på vippen till för lite STRÖM genom USB blir den väldigt "funky".

Glapp, kontakt ibland, funkar på måndag, stendött på tisdag.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-03-18 20:53

Tack!

Jag provade en annan usb-kontakt på Cinema Displayen och vips så poppade iPhone upp i iPhoto!

Det skumma är att synkningen med iTunes inte har varit några problem samtidigt när iPhoto inte fick kontakt... Det som behövdes var den gamla hederliga mekaniska handpåläggningen!

Tack än en gång för dina kloka tankar, man bugar och bockar!

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-03-18 21:57

Men det var själva fasiken...

Min iPhone dyker upp i iPhoto som den skall, men iPhoto hittar inget att importera fast det finns en uppsjö med bilder som väntar på att föras över.

Omstart av iPhonen hjälper inte heller.

Jag får starta om alla enheter igen och vänta tills i morgon då jag förhoppningsvis tänker klarare...

Känner mig jätteglad att du fått det att funka. Sedan läser jag nästa inlägg... mummel....

Konstigt att den inte "får tag" i bilderna och kan ta över dem.
Du har ingen "Importera inte dubletter" eller ngt sånt.

USB är rena skitet, så ofta det felar, så ofta det ger konstiga fel.
Jag har minneskort, iPhone, Shuffle osv anslutet och - peppar, peppar, det fungerar.
USB-Huben jag kör är en som har egen strömförsörjning.

Externa hårddisken kör jag via FW.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-19 12:30

Har du provat koppla in din iPhone direkt i datorn och inte via USB-hubben i din Cinema Display som du skriver att du använder?

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2009-03-20 12:41

Efter att jag startat om alla apparater/gadgets ännu en gång och och låtit dem sova en natt så släppte iPhonen ut sina bilder till iTunes till slut!

Fråga mig inte vad som hände – men glad är jag.

Tack för att ni tog er tid att hjälpa en iFåne i nöd.

Mitt iPhoto hittar heller inte min iPhone.

Buhu, vad göra? Jag har startat om både MB och telefon men det verkar inte funka. Har bytt mellan USB-ingångarna men inte heller det funkade.

Idéer någon?

  • Medlem
  • 2010-01-21 22:28
Ursprungligen av klasolsson:

Mitt iPhoto hittar heller inte min iPhone.

Buhu, vad göra? Jag har startat om både MB och telefon men det verkar inte funka. Har bytt mellan USB-ingångarna men inte heller det funkade.

Idéer någon?

Inga ideér men har samma problem. Vad göra?

bosse

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-02-26 08:07

Samma problem här :(

Itunes är det inga problem med, iphoto startar och "sa,lar in bilder" under c:a 5 sek sen försvinner det och inga "importera bilder" finns..

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2010-03-01 15:45

Två tankar från toppen av skallen:

. Dyker iPhonen upp i Apples program "Bildinsamling"?
. Prova att låta iPhonen sitta i ett tag med iPhoto på och se om den "bara" tar extra lång tid på sig?

Hoppas att det löser sig!

Hur många bilder har ni i kamerarullen?
Har för mig jag läste om någon som hade problem och raderade sedan lite bilder (för han hade obscent många) och då kom den upp i iPhoto och liknande.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-01 18:56

Min iPhone hittas inte i iPhoto om jag har ingång iTunes. Stänger jag ner iTunes och startar om iPhoto fungerar det direkt!

blir också galen på detta

Hade samma problem här om veckan, löste det genom att plocka bort nån bild ur kamerarullen som inte var en bild tagen med kameran, vips så ploppade den upp igen i iphoto.

Ursprungligen av Johan S:

Hade samma problem här om veckan, löste det genom att plocka bort nån bild ur kamerarullen som inte var en bild tagen med kameran, vips så ploppade den upp igen i iphoto.

Så var det för mig också. Det var en bild någon mailat till mig som krånglade. Efter att jag hade slängt den så fixade allt sig och iphoto gick igång.

M.

1
Bevaka tråden