Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Propellerhead Ships ReCycle 2.1.2 with Leopard and AMD Compatibility

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-21 15:52

"Propellerhead Ships ReCycle 2.1.2 with Leopard and AMD Compatibility

February 21, 2008

We are happy to announce the immediate release of ReCycle 2.1.2 - a maintenance update that brings Leopard and AMD compatibility to ReCycle."

http://www.propellerheads.se/

Fantastiskt! Jag trodde det skulle ta mycket längre tid med en updatering. Tack propellerheads!

Är det dags snart för en uppdatering med stöd för intelmac? Någon som hört några rykten?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-07 07:58

2.1.2 rullar hur bra som helst på intel. ReCycle tar inte så mkt CPU heller. Knappt noll.

Men den drar ju igång ppc-emuleringen, som ser ut att vara helt borttagen i nästa OS X som släpps nästa år.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-07 15:26

Aha? Ok. Sånt ser nog bara du... Men de håller nog mest ReCycle över ytan, programmet anses förmodligen som ganska färdigutvecklat. Antingen släpper de en update eller så släpper de programmet fritt så som gjordes med ReBirth. För att senare kanske införliva funktionaliteten i Reason. Vem vet. Funktionsmässigt skiljer sig ReCycle inte speciellt mycket från version 1 som kom 1994 eller något sådant (!) - jag tror inte programmerarna känner att det är så spännande att jobba med.

Jag är lite intresserad av att köpa någon app som kan exportera rex2-filer.. och vad jag vet så är det bara Recycle som fixar det. Känns verkligen inte så hett att köpa en app för massa pengar som sedan måste köras i en emulator för att fungera.. och som sedan dessutom kanske inte kommer fungera alls på ens datorer om ett halvår

En ReCycle 3 måste de ju kunna peta ihop. Finns massor av funktionalitet som de skulle kunna lägga till.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-11-07 15:40

Jo, jag håller med. Det är förvisso helt möjligt att de har satt ett par gubbar på det. Vad jag vet så var det Fredrik Solenberg som jobbade med ReCycle å han jobbar inte kvar på P-heads. Men någon har förstås uppdaterat 2.0 vidare så... yes, vi får hoppas.

http://www.propellerheads.se/products/recycle/?short=17CB7389

(uppdateringen ligger i att dom skickar med en utbildnings-Dvd och har gjort om hemsidan)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-19 11:34

Wow, såg trevligt ut. Bra med tutorials. Många förstår inte hur man använder programmen.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-03-21 14:01

går det att exportera filer som wav i recycle eller bara som rex2 ?

Ursprungligen av leere:

går det att exportera filer som wav i recycle eller bara som rex2 ?

Ja, det går att exporterar Wav filer, aiif, midi, rex och kanske fler.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-21 19:52

Verkar bra. Dom skulle bara styra upp en feature så hade jag hoppat ombord och det är priset. Tycker det är på tok för högt med tanke på vilket begränsat användningsområde programmet har.

1
Bevaka tråden