Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

rebelSim med Telenor abonnemang

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-20 14:15

Mors

Jag har en iPhone med rebelSim och Telenor abonemang. Jag skulle vilja kasta bort mitt rebelSim och köra min telefon o-breakad. Går det nu när Telenor börjar sälja? Kan jag aktivera telefonen mitt mitt existerande abonemang i iTunes? iPhonen är köpt i USA och inte hos Telia.

/a

  • Medlem
  • International user
  • 2009-03-20 22:05

Nej det går inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-24 12:18

Finns det nått annat sätt? Telia säljer kontantkort. Kan jag köpa ett kontantkort och få telefonen upplåst där?

/x

Har du Win eller OSX?

Obreakat kan du inte.. Ska du köra med Telenor och utan sim får du installera Yellowsnow. Förutsätter att du inte har uppdaterat till 2.2.1 med iTunes, då kan du köra med Telenor utan rebelsim. Hur du gör detta finns beskrivet här http://www.99.se/upplasning/256691-officiella-yellowsn0w-traden-iphone-3g-finally-unlocked-dev-team.html

Jag provade själv med att gå från 2.1 med smartphonesim till 2.2.1, men det gick inte då Baseband var 02.11.07 med 2.1. Det ska vara 02.28.03. Man får först uppdatera till 2.2 med iTunes. Du hittar den filen här (använd Firefox) http://www.aramistech.com/software/downgrade-iphone-firmware-221-to-22/ . Sen får du använda Pwnagetool, och göra en Custom 2.2 eller 2.2.1 med Baseband 02.28.03. Då behöver man först originalfilen( 2.2 eller 2.2.1) från iTunes. Då funkar det.

Men läs tråden jag länkade till, noga. Helst flera gånger!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-24 12:52

Tja.

Har min telefon jailbreakad redan, men problemet är att jag vill gå mer i Apple Developer Program eftersom jag utvecklat en liten app som jag vill lägga ut på AppStore. Tvivlar på att man kan gå med i deras program med en jailbreakad telefon. Har ingen lust att lägga ut 6000spänn på en ny iPhone 3G nu eftersom att det ryktas att det ska komma en ny version av iPhone i sommar.

Så frågan är hur jag ska få min iPhone "laglig" dvs upplåst och obreakad för minst pengar.

/x

Då får du nog flytta till USA där den är köpt och låsa upp den med AT&T.

Jag tror det är helt kört för din tel. Hade du haft en Teliatelefon kunde du ju skaffat kontaktkort och kört med det. Men nu är den ju köpt i staterna.

Det är inga problem att gå med i dev-programmet med en jailbreakad telefon. Man kan få vissa problem med certifikat och provisioning files, men det finns alltid lösningar på de problemen.

Red: Så inga problem kanske är lite överdrift... Oftast inga är kanske bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-24 16:01

Vadå för problem? Utveckla gärna. Man vill ju inte pynta 99 dollar i onödan...

@xworker: Söker man på "provisioning profiles error" får man en god bild. Har haft sådana problem själv med min jailbreakade telefon. Vet dock inte om det hade att göra med själva jailbreaket eller om det var ngt annat. Löste sig för mig hyfsat enkelt dock.

Jag har en iphone 3g som är låst till telia, och i dagsläget har jag telenor, kommer man kunna köra telenor utan rebelsim och jailbreakad eller är den låst för livet till Telia?
Kör idag med rebellsim och skulle vilja slippa det, funkar inte så bra....

1
Bevaka tråden