Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur blocka reklamen på ex aftonbladets nya design

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tidigare fungerade Safari AdBlock klockrent och filtrerade bort den mesta reklamen på sidor såsom aftonbladet så att den faktiskt blev surfbar. Men med nya designen blockas ingen reklam längre, någon som kan hjälpa mig med något annat program eller inställning för att få bort även den reklamen?

En till som är intresserad! Hur stor del av aftonbladet.se är reklam, 85 %? Ruggigt!

Hur mycket är egentligen värt att läsa överhuvudtaget på Aftontramsan?

Här hittar du säkert något: http://pimpmysafari.com/

Skitenkelt.

www.gp.se

(tröttnade på allt om Robinsson, Let's Dance, Idol, Dolda folksjukdomar, bantningstips och kändisskvaller)

Ge fan i Aftonslamsan i två vkr - sedan är du avvänjd ....

Exakt, lämna eländet.

Några någotsånär vettigare alternativ:
www.dn.se
www.svd.se

Jag läser aldrig smörjan, men blev nyfiken på hur Safari 4 beta klarade av annonserna och på mig verkar Adblock fungera även på AB...........

/Kjell

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2009-03-21 06:48

Har bojkottat Aftonbladet m.fl. i nio år nu. Läser ej heller pappersversionerna av någon kvällstidning, inkl. gratistidningarna. Kändisreportage och klipp och klistra-journalistik gör inte världen och mänskligheten en tjänst direkt.

Nej, bojkotta. Och även om man säger att man inte klickar på någon reklam och därmed bara kostar pengar för dem, för det är inte sant. De säljer reklam minst lika mycket på antal sidbesök som antal klick.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-21 17:32
1
Bevaka tråden