Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte logga in

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-04-12 23:26

Jag har drabbats av något märkligt och kan inte logga in i X på min iBook.

När jag slagit in lösenordet så står det "loggar in" precis som vanligt men sedan händer det ingenting och det enda man kan göra är att tvångsomstarta. Det är likadant med alla användare.

Jag har 10.2.5 och har loggat ut och in sedan jag uppgraderade. Har inte heller installerat något nytt sedan dess. Jag har kört skivverktyg, reparerat behörigheter och kört Diskwarrior men det hjälper inte.

Någon som har en idé?

• Medlem
  • London
  • 2003-04-12 23:39

Logga in på din dator från en annan dator och gör en ny användare ( får nog lära dig "niutil") och försök logga in med den. Funkar inte det så är det systemet som är stekt skulle jag gissa. Passa på att kolla vad det är som tar processorkraft när den hänger...

• Oregistrerad
  • 2003-04-16 09:33

Om någon undrar.

Jag hade ingen annan dator att logga in med så jag bet i det sura äpplet och installerade om. 2gånger!

Först gjorde jag en "archive and install" men det hjälpte inte. Är inte det lite konstigt när det var samma problem med alla 3 användarkonton?

Så då var det bara att "erase and install". Man får väl vara glad att det hjälpte.

macfixit.com har rapporterat om detta felet i 10.2.5.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Danielson

Först gjorde jag en "archive and install" men det hjälpte inte. Är inte det lite konstigt när det var samma problem med alla 3 användarkonton?

Så då var det bara att "erase and install". Man får väl vara glad att det hjälpte.

Egentligen inte konstigt. Det är säkert en process som hängt sig. Skulle gissa på Window Manager. Provade du zappa PRAM, starta i single user mode och köra fsck -y och sedan reboot.
Provade du att logga in via ssh från annan dator? Provade du att pinga den?

Hur länge väntade du på att datorn skulle starta (logga in)? Har sett Mac OS X som det tagit mer än 20 min att starta men sedan de startat ha det ordnat sig.

Är helt övertygad om att det skulle ha gått att fixa utan ominstallation.

• Oregistrerad
  • 2003-04-17 00:57

Jag körde, bla, fsck -y och reboot. Hade inte tillgång till någon annan dator så jag kunde inte prova något sådant. Väntade en gång över 2 timmar på att bli inloggad utan resultat.

Fick i alla fall storstädat.

1
Bevaka tråden