Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta filer?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2009-03-22 18:58

När jag skall flytta filer från en mapp till en annan mapp eller enhet så blir det jämt ett plus för kopiering. hur flyttar man filen eller filerna direkt utan att det kopieras, mellan mapparna eller enheterna, jag använder Mac OSX Leopard.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-22 19:03

Håll ned Äpple när du drar filen. Men akta dig lite, misslyckas kopieringen så har jag varit med om att innehållet blir helt oläsligt.

Normalt sett är det inga problem att göra som Acke säger - har aldrig varit med om att filer skadats sen Mac OS 7-tiden. Men kanske att man skall vara lite försiktig när en "mission critical"-mapp med flera månaders arbete skall flyttas, eller det där iMovie-projektet om 22 GB man jobbat på i dagar...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-23 12:51
Ursprungligen av johan_tanying:

Normalt sett är det inga problem att göra som Acke säger - har aldrig varit med om att filer skadats sen Mac OS 7-tiden. Men kanske att man skall vara lite försiktig när en "mission critical"-mapp med flera månaders arbete skall flyttas, eller det där iMovie-projektet om 22 GB man jobbat på i dagar...

Jag tar tillbaka vad jag sagt. Är helt övertygad om att jag varit med om att filer förstörs i tidigare versioner av Mac OS X. Nu så ligger mappen eller filen så snällt kvar tills flytten är gjort. Som det ska vara.

1
Bevaka tråden