Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacAdmin+OSX Server 10.2.x

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-16 14:31

Har problem med Mac Administrator och Mac OS X Server 10.2.x. Tidigare har jag kört Mac Administrator från en 10.1.x-burk, men tänkte flytta över detta till en annan burk med 10.2.x. Dessvärre uppstår problem i och med detta. När jag skall installera MacAdmin på klienten möts jag av följande dialogruta (då man klickat på 'starta installationen'):

Jag har provat att lägga kontot både 'lokalt' och i NetInfo, både Password Server och Basic för lösenordet. Jag möts hela tiden av dialogrutan när jag startar klient-installationsprogrammet. Inloggningen vilken monterar upp MacAdmin-mappen, från vilken jag startar installation, funkar bra. MacAdmin är rätt inställt, vilken server, inloggning och mapp. Behörigheter och dylikt för MacAdmin-mappen är korrekta.

Har aldrig haft problem med detta tidigare varesig i ASIP eller Mac OS X Server < 10.2.

Någon som har stött på detta?

Uppdatering: skall tillägga att det är Mac Administrator 2.5 som körs.

Det kan vara ett utav följande saker:

Rättigheterna för MacAdministrator foldern är inte korrekta hela mappstrukturen igenom, prova att köra en "copy these privelledges to enclosed items" på servern.

Sätt "UAM-type" i "Configuration Manager" till "clear text" istället för "2-way random".

Det borde kunna lösa dina problem...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-04-16 16:00

Behörigheter är som jag sa, korrekta.

Clear text löste problemet. Är dock fundersam över varför inte 2-way random fungerar. Det var inga problem under tidigare os med detta.

Tack för hjälpen!

Mac OS X 10.2 server klarar inte av 2-way random av någon anledning. Varför får någon guru förklara....

1
Bevaka tråden