Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

föräldrar måste övertygas om iphone

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tja, vill ha iphone. jag är redan övertygad. men inte mina föräldrar. behöver bra argument för en lur. argument som dom köper

...om jag formulerade mig rätt

14 år, då går man i typ åttan eller nian eller hur? Ok, med iPhone kan du göra läxor, du kan sköta din kalender så att du har schemat inlagt hela tiden. Du får påminnelser när saker ska göras. Du kan ladda ner program som gör dig bättre i skolan. Periodiska systemet har jag för mig finns, perfekt att ha och kolla på ibland och bli smartare av. Sudoku finns det också, skärper hjärnan det också. Du kan även hålla bra kontakt med föräldrarna, inte med massa tramsiga mms utan riktig email!

Det var mina två ören det!

1. De håller länge (är i samma sitution som du) edit: om man är försiktig förstås vilket jag är med de mesta prylar jag har.
2. iPhone är allt i ett, musik film, spel behöver ju inget annat (istället för att köpa en ipod och mobil har man både och med iphone)

Mm har inte mkt mer, inte som kan övertyga föräldrar. Kmr inte på nu, kanske sen... hm..

Om dina föräldrar inte tycker det är en bra idé så tror jag inte speciellt många argument vi kan komma med skulle få dem att ändra sig. Visst, iPhone är en kanontelefon, men man klarar sig fint med en billig lur också.

Erkänn att du vill ha en iPhone mycket för några roliga apps eller spel och att det egentligen är en kombinerad telefon och leksak Det är den i alla fall för mig

Ta ett sommarjobb i sommar och köp den för egna pengar. Det ryktas ändå om en ny hårdvarurevision då, och då kan du känna dig stolt över att ha köpt något du vill ha för egna pengar. Jag lovar att dina föräldrar skulle känna sig lite stolta då också.

Eller så försöker du få dem att inse att iPhone är en sjukt grym leksak och telefon i ett. Vem vet, dom kanske kan tänka sig att spela lite Pinball Dreams

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-03-24 07:18

Pinball fantasies kommer ju snart också!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-29 06:58
Ursprungligen av jonasn:

Pinball fantasies kommer ju snart också!

*Längtar*

Förklara bara att knarkare, skinheads och sverigedemokrater aldrig har iPhone. Då får du en.

tack för alla svar. ska nog sommarjobba i sommar.
om jag köper så blir det nog en 4G (när den kommer)

Ursprungligen av kalle94:

tack för alla svar. ska nog sommarjobba i sommar.
om jag köper så blir det nog en 4G (när den kommer)

4G? Då får du nog vänta rätt länge...

Ursprungligen av Capeman:

4G? Då får du nog vänta rätt länge...

ja, men sattsar nog på den. har ju en w890i och en touch 32. så det går ingen nöd på mej i första taget. men den kanske kommer i juni. jag menade iphone 4 generationen, inte 4g nätet. det borde ju komma en 4G i sommar.

Ursprungligen av kalle94:

ja, men sattsar nog på den. har ju en w890i och en touch 32. så det går ingen nöd på mej i första taget. men den kanske kommer i juni. jag menade iphone 4 generationen, inte 4g nätet. det borde ju komma en 4G i sommar.

Du menar, antar jag, den 3:e generationen, alltså iPhone G3. (Generation 3)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-25 17:12

Till alla er som bråkar om huruvida det ska vara 4G eller G4: Det är varken rätt eller fel att skriva det åt det ena hållet, men för att särskilja begreppen kan det underlätta att säga G4 för att inte blanda ihop med mobiltekniken 4G. Vill dock poängtera att hela iPod-serien skrivs 1G, 2G ... och inte G1, G2 ...
Och förresten: Vi vill väl inte göra extra mycket reklam för den amerikanska tv-kanalen?

Ursprungligen av lither:

Till alla er som bråkar om huruvida det ska vara 4G eller G4: Det är varken rätt eller fel att skriva det åt det ena hållet, men för att särskilja begreppen kan det underlätta att säga G4 för att inte blanda ihop med mobiltekniken 4G. Vill dock poängtera att hela iPod-serien skrivs 1G, 2G ... och inte G1, G2 ...
Och förresten: Vi vill väl inte göra extra mycket reklam för den amerikanska tv-kanalen?

Äntligen kan jag somna i kväll.

ja, ja vet inte riktit. men jag tar nästa

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-24 17:37

Jag väntar också på nästa version (G3) innan jag uppgraderar från min G1.

G3 = Generation 3 = Modell 3...
3G = Nätet som telefonen fungerar i

:">då är jag med på noterna
så iphone 3G är iphone G2

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-24 18:59
Ursprungligen av kalle94:

:">då är jag med på noterna
så iphone 3G är iphone G2

Japp

4g

4G dröjer nog ett ganska bra tag ja, de har väl endast börjat sätta upp det nätet?

Jag tror att jag väntar med att köpa min iphone (om det blir någon) till sommaren om de planerar på att släppa en då, det är väl mest rykten, inget säkert. Däremot publicerade ju macworld eller macfeber..? minns inte men de publicerade iaf en artikel idag om läkta uppgifter från at &t i att den släpps i juni. Däremot hur lång tid tar det innan den kmr till sverige? Direkt eller senare?

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Däremot hur lång tid tar det innan den kmr till sverige? Direkt eller senare?

Lär nog bli direkt eftersom iPhone 3G säljs här. Finns väl ingen anledning att vänta.

Sälj din touch och din gamla telefon och köp en själv... Obunden med Telia kontantkort eller något

1
Bevaka tråden