Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kinesisk iphonekopia, vilket OS?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina föräldrar är i Kina och har hittat en iphone kopia för 900 kronor. Frågan är, finns det någon chans att den kör Iphone operativsystem eller är det också fejkat?
Jag skulle eventuellt vilja ha en men om det inte ens är rätt operativsystem så är det ju lönlöst.
Mina föräldrar ligger på den nivån att de omöjligt kan se skillnad.
Tacksam för ett snabbt svar om vad ni tror det kan vara i det här fallet.

Det är klart att det inte är original-os. Håll dig borta från sån skit, det finns bara en iPhone.

I Neapel kan man köpa en ny iPhone - som ÄR en äkta iPhone fast utan originalbox - för en tusing. Camorran sköter ruljangsen. I proncip alla kinesiska fabriker har ett "spill" av originalgrejer - ofta utan logga som då klistras på i Neapel. Detta spill köps av cammoran och säljs vidare över hela Europa.

Glöm den...

Och att stödja maffian i Neapel... brr....

Om du överväger det så tycker jag att du kan satsa 900 spänn på att åtminstone ha en reservtelefon. Själv hade jag inte brytt mig, men testa du!

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-25 11:37

Jag har sett en kinesisk iphonekopia som såg riktig ut mua att laddkontakten var mini-usb, allt enligt kinesiska regler. Vet dock ej om den hade fungerande 3G.

Om hur Camorran skickar asiatiska importvaror ut på europeiska marknader kan man läsa i boken Gomorra av Roberto Savioni.

Senast redigerat 2009-03-25 15:13

Googla lite på HiPhone så ser du vilken modell det (antagligen) är fråga om. Finns säkert trådar här på forumet också.

Förutom att operativet inte är "äkta" ser bara ut så på ytan) är det ju en massa annat som inte är som på en iPhone: Inget AAC-stöd, inget 3G, minimalt med minne (men går att bygga ut med SD-kort), ingen äkta multitouch osv osv. Och ingen garanti förstås.

Kollade med en ex-flickvän (Neapel-bo): Det är inte en tusing som jag sa - vill man köpa en äkta iPhone av Camorran så ligger den snarare på 200 €. Dom har inte samma mängder som Nokia/SE/Etc heller - man får beställa av dom - en kö kan man säga. Man måste göra affären in persona också - glöm internet och postförsändelser. Det är gatubizniz.
(min ex köpte en äkta Breitling-klocka för 400 € (pris i butik snarare 2000 $) till sin bror för ett tag sedan :-). Sprille ny. Utan originalkartong/låda och intyget dock (who cares - sådana här gåvor ska aldrig säljas vidare så klart).

Ursprungligen av Zimmerman:

Kollade med en ex-flickvän (Neapel-bo): Det är inte en tusing som jag sa - vill man köpa en äkta iPhone av Camorran så ligger den snarare på 200 €. Dom har inte samma mängder som Nokia/SE/Etc heller - man får beställa av dom - en kö kan man säga. Man måste göra affären in persona också - glöm internet och postförsändelser. Det är gatubizniz.
(min ex köpte en äkta Breitling-klocka för 400 € (pris i butik snarare 2000 $) till sin bror för ett tag sedan :-). Sprille ny. Utan originalkartong/låda och intyget dock (who cares - sådana här gåvor ska aldrig säljas vidare så klart).

Låter ju som rena rån-stöldgodset.
Skulle inte våga möta några goa gubbar på en bakgata i Neapel med ett par tusen spänn i lomman.
Troligen skulle de väl sno min klocka, mina pengar och mina hornhinnor... Klockan säljer de väl till ngn i kön då.

Ursprungligen av Goflorp:

Låter ju som rena rån-stöldgodset.
Skulle inte våga möta några goa gubbar på en bakgata i Neapel med ett par tusen spänn i lomman.
Troligen skulle de väl sno min klocka, mina pengar och mina hornhinnor... Klockan säljer de väl till ngn i kön då.

Tja, du menar väl inte att du trodde att det rörde sig om legala affärer;)

Nej, att ge sig in på en bakgata i Neapel är nog inte världens mest lysande idé...

• Medlem
  • International user
  • 2009-03-25 15:19

Tror man att dettta är rån- eller stöldgods har man en idyllisk syn på hur camorrans organiserade brottslighet fungerar. Det är mycket värre - och ett hot mot ett lagstyrt Europa. Mode, elektronik, sportkläder mm. mm. föder gangstrarna som sedan kan köpa mark och sälja t ex till Ikea och bli ännu rikare och mäktigare. Den som köper varorna deltar men ofta nog kan kunden knappast kolla.

1
Bevaka tråden