Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod version till mac?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Nacka
  • 2009-03-26 12:39

har en ipod classic pc version, nu har jag köpt en mac och undrar hur jag byter till mac versionen

Gör en återställning av den i iTunes.

Notera att all musik du har på den försvinner då, eftersom du måste formatera om hårddisken på den.

  • Avstängd
  • Nacka
  • 2009-03-26 12:49

okej tack men fins det inget annat sätt

Nej.

Eftersom den är formaterad för PC kan du inte använda den med iTunes på Mac. Du måste återställa den till Mac-format.

Vad händer förresten om du kopplar in den? Dyker den upp i iTunes? Kan du komma åt dess inställningar, till exempel "manage music manually"?

  • Avstängd
  • Nacka
  • 2009-03-26 13:07

testade, det gick galant

Ursprungligen av -pc:

testade, det gick galant

Göttans!

Ja , iPod formaterad på pc funkar på mac, men inte tvärt om. Så vill du kunna ha den som extern enhet även på pc ibland behåll den som den är. Annars kan du formatera den iTunes på din mac.

  • Avstängd
  • Nacka
  • 2009-03-26 13:30

hmmm tackar så mycket

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-03-26 18:37

Nackdelen är att FAT32-enheter ibland kan ta sjuuuukt lång tid att mounta i OSX.

  • Medlem
  • Lund
  • 2009-03-27 15:21

Om jag inte minns fel så går det inte att uppdatera en ipod som är formaterad för PC på en Mac heller.

Ursprungligen av yaqub:

Om jag inte minns fel så går det inte att uppdatera en ipod som är formaterad för PC på en Mac heller.

Nej det går inte heller iofs.. men du kan lägga musik på den. Och det är ju det viktigaste.

1
Bevaka tråden