Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPTV & Airport Extreme

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har TV via bredbandet via en packetfront router. Nu vill jag byta ut PacketFront mot min Airport Extreme för att dels skicka signalen, kabelvis, från centralen till rummet är digitalboxen/TVn står, dels vill jag kunna surfa trådlöst. Det senare fungerar perfekt med när jag byter ut PacketFront router till min Airport Extreme så fungerar inte TVn.

Min fråga är därmed, ska det vara möjligt att använda en Airport Extreme för att slanga vidare TV till digitalboxen, om så är fallet vilka manuella inställningar måste jag göra för att lösa detta?

Tacksam för all hjälp!

// Daniel

Senast redigerat 2009-03-27 12:03

Telia kör sin IPTV via ett speciellt VLAN, vilket betyder att deras grejer gäller oftast. Men kan du inte koppla extremen efter packetfronten? vill du bara ha trådlös TV så finns ju nått el-system från zyxel som funkar samt något som heter ruckus.
Vad har du för operatör?

Ursprungligen av poseidon84:

Telia kör sin IPTV via ett speciellt VLAN, vilket betyder att deras grejer gäller oftast. Men kan du inte koppla extremen efter packetfronten? vill du bara ha trådlös TV så finns ju nått el-system från zyxel som funkar samt något som heter ruckus.
Vad har du för operatör?

Poseidon84,
Rätt och riktigt men jag tycker att det onödigt att koppla packetfronten före extremen. försöker att få bort så många extra prylar runt nätverket som möjligt. Men då jag drar kabel från extremen till TVn så fungerar inte TVn. Kabelmässigt fungerar det perfekt så någon trådlös lösning behövs inte. Bredbandsoperatören är opennet.se och tillsammans med Canal Digital.

1
Bevaka tråden