Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fråga ang. 2.5" HD till PB G4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en PowerBook G4 550mhz på 20GB HD (4200 RPM). Funderar nu på att köpa en större (60GB:are) och undrar:

1, Från vilken leverantör skall jag köpa; Fujitsu, IBM Travelstar eller Toshiba? Positiv/negativ kritik ang. dessa.

2, Sedan jag uppdaterade till 10.2 går min fläkt nästintill aldrig igång numera och desto mer jag uppdaterar desto bättre blir det. Endast när jag spelar tungre 3D-spel och liknade brakar helvetet löst.
Om jag faller för frestelse att köpa en 5400 RPM, kommer fläkten gå igång oftare. Någon som vet/köpt en sådan?

Har ni märkt att er burk blivit kvickare?
(läste att burken skall gå hela 12% snabbare med 5400 RPM HD istället, nästan som en 667 blir det ju då)
Är det vårt de extra 100-lapparna för en snabbare disk?

Prioriterar du hastighet framför "komfort" så satsa på en med 5400rpm och mycket cacheminne.

Se också till att den är tillräckligt tunn. Vissa är väl 12mm och vissa 9,5 mm.
Vet inte säkert om 12mm får plats i din.

Macoteket har ju en Toshiba-disk med 60GB, 9mm, 5400rpm och 16(!)MB cache. Å andra sidan klart dyrast i listan.

Men det kostar ju att ligga på topp, som det brukar heta.

En Fujitsu med mindre cache (i övrigt lika på ovan parametrar) är 800kr billigare, ex moms.

Har du pengar tycker jag du ska köra på Toshiba-disken.

Funderat lite kring ny HD till iBooken.
Går det att säga om ett märke är bättre lämpat för bärbara än andra?
Jag tänker då på stöttålighet och energiförbrukning.

1
Bevaka tråden