Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roliga distar till synthar?

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejhopp
Jag är lite trött på Boss Ds-2:an och skulle behöva någon ny elak dist. Har ni något att rekomendera? Gärna något som låter kul med 303:an Det får kosta en del.
Tackar

  • Medlem
  • 2009-03-26 19:46

Jag har två Rocktron Austin Gold pedaler. Austin Gold är overdrive och låter underbart till 303. Men det kan ju skilja lite i smak och tycke.

Jag tycker att de flest distar mosar sönder för mycket. Jag är mer för fuzz/overdrive på 303

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2009-03-26 20:04

Jag letade efter samma sak här om dagen, dock kanske lite annurlunda stuk än vad du tänkt dig. Jag letade efter en saftigm riktigt rå dist, och detta hittade jag;

Malekko B:Assmaster (låter bäst tycker jag)
http://www.youtube.com/watch?v=2C7HqJ4dYjc&feature=related

Zvex Box of Metal
http://www.youtube.com/watch?v=xuFkh4H6W9E

Zvex Octane
YouTube - Zvex Octane Processing Minimoog Voyager

dock kostade alla runt 4000kr nya, och det är alldeles för dyrt för mig, så jag får leta vidare efter någon budgetversion

Ursprungligen av Snubbe:

Det får kosta en del.
Tackar

Jag kör en Thermionic Culture Vulture på nästan allt som behöver distas nuförtiden. I kombination med ett Quad Shermanfilter täcker den in den dist jag behöver.

Kostar en liten peng men eftersom du skrev att det fick kosta så antar jag att det inte är några problem med den saken.

jag gillar min tonebone classic. den har många möjligheter att ställa in ljudet och låter bra.

Tackar för tips ska ut i i vilda nätet och kika på samtliga.

Ulven: Har en Sherman redan Men jag ska absolut kolla på den andra prylen du rekommendera.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-03-26 23:02

vad kostar en culture vulture föresten ?

såg att den låg på 19 lakan. Lagom o bra pris

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2009-03-26 23:35

oj, inget man köper på impuls med andra ord

Moogerfoogerpedalern är rätt lätta att dista och det tycker jag låter gott, inte alls vad du var ute efter men kanske ett bra tips till någon ändå.

  • Medlem
  • 2009-03-27 09:18

ROD-10, en sådan vill jag ha!

I övrigt så rekommenderar jag gamla mixerbord som dist till syntar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-03-27 10:07

EHX Big Muff pi - för det där rockiga soundet!

Mixerbord? Använder man sånt fortfarande?

Visst använder man fortfarande mixerbord Kanon i just distsyften eller ge like "smuts" och värme. Ska kolla in ROD-10:an. En annan burk jag blev impad utav var T-Resonator. Lät riktigt vilt. Vad tror ni om den? Kanske inte är en riktig distpedal, men ändå..

Ursprungligen av Snubbe:

Visst använder man fortfarande mixerbord Kanon i just distsyften eller ge like "smuts" och värme. Ska kolla in ROD-10:an. En annan burk jag blev impad utav var T-Resonator. Lät riktigt vilt. Vad tror ni om den? Kanske inte är en riktig distpedal, men ändå..

t-resonatorn är fucking awesome.
distar riktigt gott när man styr in lite positiv feedback.

skulle kunna spela in en snutt med 303 genom den om du vill höra.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-03-27 13:45
Ursprungligen av toymolesterer:

t-resonatorn är fucking awesome.
distar riktigt gott när man styr in lite positiv feedback.

skulle kunna spela in en snutt med 303 genom den om du vill höra.

Vill inte Snubbe det vill jag:D

Själv kör jag Boss GT-8 för att dista och smutsa ner..Kanske lite stor om man vill flytta på sig dock.

Ursprungligen av toymolesterer:

t-resonatorn är fucking awesome.
distar riktigt gott när man styr in lite positiv feedback.

skulle kunna spela in en snutt med 303 genom den om du vill höra.

Gärna gärna :):)

Hit me!

aight, fixar det efter jobbet.

ja, här är några minuters improvisering på tb303 och t-resonator.

tänkte spela in lite med ebs multidrive och marshall guv'nor 2+, men tydligen har min effektmodular lagt ner, så det får bli en annan gång.

Ursprungligen av toymolesterer:

ja, här är några minuters improvisering på tb303 och t-resonator.

tänkte spela in lite med ebs multidrive och marshall guv'nor 2+, men tydligen har min effektmodular lagt ner, så det får bli en annan gång.

Tusen tack Den blir nog köpa en sån.

Fett, riktigt grinig dizzt den där t-resonatorn!

jag får nog ärligt säga att jag tycker den är bättre som filter/oscillator/cp-låda än dist.
distar gör jag hellre, som jag delvis nämnde ovan, ebs multidrive, marshall guv'nor2+ eller någon av mina egna konstruktioner.

  • Medlem
  • 2009-03-27 23:32

Testa med en gammal bandare. Tryck rec+play och dra upp rec level. Sen från utgången från bandaren till mixer.

Jag kör tydligen med den ultimata dödsmetall-disten (fick jag höra på ett annat forum), Boss Heavy-metal 2.
Inte för att jag vet om den är jämförbar med övriga tips här i tråden, men den var gratis och har ändå lite tonkontroller att leka med.

1
Bevaka tråden