Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LaCie 2TB 2big Quadra Hard Drive

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

99mac!

Detta är mitt första inlägg, hoppas att det hamnar under rätt forum. Min fråga är om någon här på 99:n har erfarenheter av; LaCie 2TB 2big Quadra Hard Drive? Det jag är mest intresserad av är om den är tyst! Jag hade tidigare en Iomge UltraMax 1TB och den lät så SJUKT högt! Är jätte tacksam för alla svar.

MVH:

Eftersom att ingen svarade, fast folk har läst, så bestämde jag mig för att maila till Lacie.

Till svar fick jag: "Med Just 2Big Network har vi jobbat hårt med att hålla ner ljudnivån så mycket som möjligt med speciell fläkt och speciellt metallcase för att avleda värmen på ett bra sätt.

Ljudnivå är naturligtvis en väldigt subjektiv bedömning men jag anser att 2Big Network är den produkt med lägst ljudnivå i den produktkategorin".

Vad säger Ni andra? det verkar som att disken skall vara tyst, men hur är det med network produkter låter det väldig mycket?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-25 07:01

Beställde precis från Dustin Home. Läste en recension på nätet av just denna (500GB, 2008) och då skulle den vara riktigt tyst. Den borde vara relativt tyst, för att ha två diskar i sig, eftersom fläkten inte är på hela tiden. Dock så tror jag inte den har spin-down, vilket gör att diskarna snurrar hela tiden. De har även olika HD modeller, beroende på tillgång etc, och olika modeller, från olika tillverkare, låter ju olika. Just den här modellen kommer, iaf i mitt fall, stå nära datorn, så vi får se hur det blir. Killer funktionen jag är ute efter är "mixed-raid" läget, där man kan partitionera en del som speglad raid, och en annan del som "performance-raid" (dvs raid 1 och raid 0) på samma disk.

/matt

1
Bevaka tråden