Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ansluta till dolda nätverk? :\

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-25 16:19

I skolan där jag går så har vi massor av trådlösa nätverk som jag gärna skulle vilja kunna använda med min iPhone, vilket tyvärr inte verkar gå

När jag söker med iPhones inbyggda Wifi sökare hittar jag inget nätverk alls, så då köpte jag WifiTrak vilket sägs vara det bästa. Då hittade jag ett tiotal nätverk men alla var "hidden" och med WPA eller WEP skydd. När jag testade att gå in på dom så gick det inte ens att skriva in något lösenord.

Har tillåtelse att ansluta till skolans nätverk med min iPhone om jag lyckas hitta ett sätt att göra det på. Någon som vet hur jag ska göra? På skolans bärbara datorer (som jag kommer få nästa år ) så tror jag de har någon speciell programvara för att ansluta. Finns det något liknande till iPhone 3G?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-03-25 16:39

Man måste känna till namnet på ett dolt nätverk för att kunna ansluta till det. Tror jag, det kanske går att gå runt.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-26 10:45

Jag har dolt nätverk hemma... så länge man vet namnet på nätverket kan man skriva i det och fylla i lösenord under settings / Wi-Fi / Other...

Är ett nätverk lösenordsskyddat och du inte har lösenordet så kan du ju självklart inte logga in på det.

Men som sagt, vet du namnet på nätverket så gå in under inställningar och fyll i namnet på nätverket och lösenord så skall det fungera utan problem

  • Medlem
  • Köping
  • 2009-03-26 14:31
Ursprungligen av kainen:

Jag har dolt nätverk hemma... så länge man vet namnet på nätverket kan man skriva i det och fylla i lösenord under settings / Wi-Fi / Other...

Är ett nätverk lösenordsskyddat och du inte har lösenordet så kan du ju självklart inte logga in på det.

Men som sagt, vet du namnet på nätverket så gå in under inställningar och fyll i namnet på nätverket och lösenord så skall det fungera utan problem

Tack så bra då. Får fråga min datorkunskaplärare vad det är för namn då. Tack för hjälpen!

Glöm inte fråga om ett lösenord också

Det måste vara ett 802.11 a/b/g, iPhone pratar inte 802.11n.

Nätverk+iPhone

Hmm, så om jag fattat rätt så kan jag hitta igen mitt nätverk på en iPhone? (AirPort Express) som jag köpte med min MacBook för 18 mån sedan ung. Såklart har jag skyddat nätverket med lösenord.

Ursprungligen av tankekorp:

Hmm, så om jag fattat rätt så kan jag hitta igen mitt nätverk på en iPhone? (AirPort Express) som jag köpte med min MacBook för 18 mån sedan ung. Såklart har jag skyddat nätverket med lösenord.

Javisst. Kör du ett nätverk hemma med b/g-standard bara så.

Klicka i Wifi i telefonen, den frågar till vilket nätverk du vill ansluta.
Välj nätverk, ange namn och lösen. vips du är inne.
Nu kostar det inget att surfa alls.. det går på ditt bredband.
Det går mkt snabbare med.

Du kommer ut på nätet och kan surfa och läsa mail osv.
Du kommer dock inte å din Macs filer och sånt.

obs! Wifi drar en del ström, så när du sticker hemifrån på morgonen kan det vara bra att sätta "Wifi"-fliken på "Off" ...

Ah! se där, vad enkelt. Tack! När min Nokia lägger av är valet enkelt. Apple äger.

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2011-02-24 21:15

Tjenare alla goa Mac:are

jag undrar om det finns ett program som gör att man hittar dolda näverk och eventuellt ansluter till dem. Måste skriva in lösen och namn till nätverket varje gång jag ska ansluta. Lite jobbigt när man är hemma liksom.. :S

Tack på förhand

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-02-24 22:18

Låter konstigt om du måste skriva in det varje gång, även när du är hemma och har sparat det.

Jag kör dolt nätverk hemma och våra bärbara MacBook Pro:s eller iPhones har inga problem att hitta dessa när man väl en gång loggat in på dem och sparat lösenordet i keychain.

Vad har du för hårdvara? (Vad är det för router som delar ut nätverket och vilken iPhone gäller det?)

  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2011-02-25 00:17

Min iphone 3GS hittar nätverket hela tiden och är inga problemmen med min MBP så måste det skrivas in varje gång man stänger locket typ, men det går att ansluta, bara att de är väldigt jobbigt :S finns det något program som hittar eller håller nätverket synligt. Har 2 st.

1
Bevaka tråden