Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lacie 500 GB extern Usb HD

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-03-29 19:13

Gee! Hoppas att någon har magiska kunskaper kring detta med extern HD. Min externa LAcie 500GB (USB) fungerade fint till igår. Stängde ner som allt som vanligt och nattade allt. Idag på morgonen startade jag upp som vanligt då visar sig inte HD på skrivbordet, kontrolllampan på fronten av HDn har slocknat men det hörs att den startar som vanligt och snurrar på utan oljud, klickar eller annat som skulle kunna tyda på krasch.

Då och då flämtar lampan till och jag har provat skivverktyg, stanga av, koppla ur och till och med annan dator men ingen kontakt. Tacksam för Hjäääälp:confused:!
/snothound

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-03-29 19:39

Om det är en La Cie med nätdel då kan det vara den som spökar. Jag har inte själv haft problem med nätdelen i några av min diskar men en vän lånade en av mig när hans hade lagt av. Den snurrade igång igen.

• Oregistrerad
  • 2009-03-29 20:25

Tack Onnyt,
det behövs lite tröst i det här läget. Frågan är: Hur fixar man nätdelen?
/snothound

ps. Snygg "too late to save the drowning witch" profilbild!! längesedan man så den goa plattan... ds

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-03-29 22:28

Kan du inte fråga om du kan låna av någon. Det borde väll finnas någon i din bekantskapskrets som har en liknande disk.

OT:Du var nog den första som fattade vad det är. Själv hade jag en "aha-upplevelse" några år efter att skivan släpptes.

Har varit med om flera nätdelar som pajat på Lacie-diskar...

• Oregistrerad
  • 2009-03-30 17:57

Tack för tipsen! Hoppas verkligen att det är det som felar... annars blir jag riktigt ledsen. Alla mina Hendrix och Zeppelin ligger på den.

Och än en gång: visst är det en Snygg drowning witch. Och visst är Steve Vai i sitt esse... men kanske är han ännu bättre på the man from utopia./ Snothound

• Medlem
  • 2009-03-30 23:21

Min nätdel pajade på min Lacie-disk. Fick en ny på garantin.

1
Bevaka tråden