Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göromål i iPhones kalender och iCal får olika tider

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-10-22 16:14

Hej!
Jag använder en iPhone 3G med senaste versionen av iTunes (på Mac OSX 10.5.4 ) och har stött på ett problem i samband med synkronisering.

När jag i telefonens kalender lägger till möten, uppgifter, också vidare, väljer man som bekant även mellan vilka tider respektive möte ska pågå. När jag sedan synkroniserar telefonen med min MacBook Pro läggs sedan mina skapade möten och uppgifter över till "iCal".

Problemet är att mina möten får nya tider när de hamnar i iCal, ett göromål som var skapat på tiden 09.00 i telefonen, blir plötsligt 18.00 i iCal, också vidare.

Är det någon som stött på liknande problem och har en tanke kring lösning är jag mycket tacksam!

• Medlem
  • 2008-10-22 20:24

Gå in i iPhones inställningar - E-post, kontakter, kalendrar - Tidszonstöd - och avaktivera det. Då löste det sig för mig i alla fall.

• Medlem
  • 2008-10-26 22:16
Ursprungligen av noren:

Gå in i iPhones inställningar - E-post, kontakter, kalendrar - Tidszonstöd - och avaktivera det. Då löste det sig för mig i alla fall.

Min synkronisering till iCal verkar nu fungera klanderfritt!
Stort tack!

Ursprungligen av noren:

Löste sig för mig med, fattade inte varför det hände, som vanligt med iPhone

• Medlem
  • 2009-03-31 16:15

iPod touch och iCal får helt olika tider

När jag synkronicerar / synkroniserar min iPod Touch med iCal blir tiderna helt befängda. Som lunchträff kl 04:45 etc. Men tack vare tipset ovan så funkar det nu även för mig och jag kommer att lyckas bättre att infinna mig på rätt ställe vid rätt tidpunkt.

Skriver ett tack så att andra som söker också hittar detta tipset!

Häls Nocke/Anneli

1
Bevaka tråden