Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klonkande mac mini (nya modellen)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Minns att jag läst lite om vissa macar med "klonkljud" tidigare men det problemet trodde jag var löst för länge sedan. Fick hem nya modellen av mac mini igår och efter att ha startat den för första gången så hajade jag till direkt när de udda ljuden börjar komma med 10-20 sekunders intervaller.

Låter såhär: YouTube - Mac Hard Drive Clunk - Early 2009 Mini

Har sökt lite om fenomenet men mestadels hittat texter från 2005-2006 som behandlar fenomenet. Så, finns det kanske fler här med nyinköpta mac minis som låter likadant?

Står just nu i kö hos apple support för att höra vad dom säger om saken.

Efter ett samtal med Apple support blev man inte klokare. Människan jag pratade med hade aldrig hört talas om fenomenet och rekommenderade mig till slut mig att lämna tillbaks datorn på öppet köp och köpa en ny. Förmodligen lär det bli så, men efter att ha väntat i över tre veckor på datorn känns det ruskigt trist.

Datorn är köpt via applestore.se. Är det möjligtvis någon som vet om det skulle gå att få lämna in den hos en "premium reseller" och hämta ut en ny på en gång? Tror bestämt att jag får undersöka det i morgon, på så sätt kan man ju även försäkra sig om att den inte har samma "fel" genom att provköra den i butiken. Har en bit att åka till närmaste återförsäljare (10+ mil) men det vore det värt.

En ny dator är på väg med expresspaket och den gamla skickas iväg nu i veckan. Om man skall gå efter den obefintliga diskussionen här så verkar problemet inte var särskilt utbrett, vilket ju är bra.

I övrigt så måste jag säga att Apple after sales skötte det hela oerhört snyggt. Supporten jag var tvungen att prata med innan för att få ett ärendenummer imponerade däremot inte alls. Har ännu inte varit med om att en omstart av datorn skulle hjälpa mot underliga ljud från hårddisken men den som lever får väl se.

Vad var det för HDD i Minin? Jag bytte orginaldisken efter 2-3 år till en större Samsung och efter det har jag erfarit att den emmellanåt kan ge ljud liknande de du beskriver. Jag är ganska säker på att ljuden kommer från disken, men det är bra att du har lämnat in den på garanti, dylika ljud kan vara ett tecken på att disken är på upphällningen...

1
Bevaka tråden