Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod touch kan innehålla bluetooth?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Greg Joswiak på Apple påstår annorlunda:

The iPod Touch does not have Bluetooth (despite images floating around the internet)...

• Medlem
  • Habo
  • 2007-09-14 11:59

Finns inget om det i manualen.. så nej.

• Oregistrerad
  • 2007-09-15 21:03
Ursprungligen av soft:

Finns inget om det i manualen.. så nej.

Så du menar att bara för den sakens skull det inte KAN finnas ? Intressant resonemang...

Bekräftat av Gizmodo: "Bluetooth finns inte i Ipod Touch."

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-20 23:11

http://www.ifixit.com/Guide/iPod/iPod-Touch/130

De plockar isär iPod Touch och hittar inga spår av bluetooth...
(känsliga läsare varnas)

Well, då kanske vi en gång för alla kan sluta oss till att bluetooth INTE finns i Pod touch idag. Case closed.

Jag uppskattar om ni (moderatorer) inte ändrar mina rubriker som har hänt nu ett antal gånger, tycker dom är bra som dom är!

Eftersom det nu har kommit ny information att den möjligen innehåller bluetooth, så behöver det inte stå "svar:" i slutet på tråden, så ta bort det tack!

Ursprungligen av wunderbaren:

Jag uppskattar om ni (moderatorer) inte ändrar mina rubriker som har hänt nu ett antal gånger, tycker dom är bra som dom är!

Vi ändrar rätt mycket rubriker faktiskt, som en service mot de andra medlemmarna, ibland kanske det blir fel, men för det mesta är det en bra grej. För många är rubriken på tråden det viktigaste för att snabbt avgöra om den är värt att läsa eller inte, så när det kommer rubriker som "Hjälp!!!?!?!" så försöker vi göra dom vettigare, så är det större chans att trådskaparen verkligen får hjälp. (Jag säger inte att den här tråden hade en sådan rubrik, bara motiverar ändringarna av rubriker generellt.)

I just det här fallet kom det så pass mycket information att det kändes som om frågan var besvarad för gott, därmed tyckte jag den informationen var bra att ta med.

Ursprungligen av wunderbaren:

Eftersom det nu har kommit ny information att den möjligen innehåller bluetooth, så behöver det inte stå "svar:" i slutet på tråden, så ta bort det tack!

Jag tror fortfarande inte den innehåller bluetooth ändå, men ok, det är lite ny info så jag ändrar rubriken.

• Medlem
  • Habo
  • 2007-09-25 23:15

Kan någon säga varför Bluetooth ens skulle användas till på en Touch. För om det är bt eller ej på Touch skiter jag i i nuläget.

Ursprungligen av soft:

Kan någon säga varför Bluetooth ens skulle användas till på en Touch. För om det är bt eller ej på Touch skiter jag i i nuläget.

Med tanke på att bluetooth på iPhone enbart används för headset så är det liten anledning för bluetooth på iPod touch.

Om den däremot gick att synka över BT så skulle det vara en annan sak, men jag tror Apple anser att det är för långsamt, speciellt när låtar, bilder och video ska synkas, så därför är det bara synkning via USB (man kan ju däremot tycka att det borde gå att synka över wifi, det är ju inte himla långsamt, även om USB2 är ofantligt mycket snabbare).

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-26 08:30

Bluetooth hörlurar och högtalare?

Ursprungligen av Adzam 1:

Bluetooth hörlurar och högtalare?

Sant, ja det är en poäng också. Men inte ens till iPhone går det idag så vitt jag vet (Apples BT-headset kan iaf inte spela upp musik).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 19:36
Ursprungligen av Adrian B:

Sant, ja det är en poäng också. Men inte ens till iPhone går det idag så vitt jag vet (Apples BT-headset kan iaf inte spela upp musik).

Jailbreak FTW!

Verkar som att iPod Touch 2G nu erkänns ha bluetooth iaf:

Citat:

11:42 PT - DM: Jason's got a question (or two)! Compatibility issues: Bluetooth on the iPod touch? The second-generation of touch DOES have Bluetooth it appears. MMS on first-generation on iPhone? Is there a physical hardware problem that prevents it? It's a different radio, so there is a hardware issue.

Saxat från frågestunden efter att iPhone OS 3.0 presenterats: http://www.macworld.com/article/139401/2009/03/appleevent.html?lsrc=top_1

Däremot vet man ju inte om Apple ämnar aktivera det eller ej. Men bara drivrutinerna finns till iPhone 3G så borde man ju kunna aktivera bluetooth om man jailbreakar sin iPod Touch 2G och lägger in drivrutinerna på så vis.

Från säker källa hörde jag att touch gen2 har bluetooth inbyggd och den aktiveras med 3.0.

Men denna tråd är ju så gammal så ni pratar säker om gen1, där det inte finns.

1
Bevaka tråden