Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Övergången 2G till 3G

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-24 12:57

Tjoho,

I fredags tog jag beslutet att beställa en iPhone 3G från Halebop. Jag har inte fått den ännu, men vill dock förbereda mig för vad jag ska göra när den väl dimper ned.
Jag en 2G sedan ett år tillbaka och gjorde i går kväll en backup och sync, precis som vanligt. När jag nu kommer att koppla in min 3G, kommer jag med enkelhet att kunna föra över denna backup till den ny telefonen, eller kommer saker och ting att behöva struktureras om och dittan och datten?

enl vissa källor kommer med alla sannolikhet 2 nya iPhone modeller redan nu till sommaren 2009 håll ut om du kan, om inte annat kanske de sänker priset på 3G
Ang backup är det ingen skillnad på vilken telefon du har, kör bara en restore sen klart.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-24 23:20
Ursprungligen av 107095:

enl vissa källor kommer med alla sannolikhet 2 nya iPhone modeller redan nu till sommaren 2009 håll ut om du kan, om inte annat kanske de sänker priset på 3G

Jag har läst det, men är i extremt behov av pengar, därför säljer jag min gamla, får loss pengar, och tecknar ett Halebop-abonnemang där jag får telefonen för 0 kr.

Tack för era svar förresten. Precis vad jag behövde.

När du stoppar i den nya iPhonen första gången så får du upp ett val som bland annat låter dig återställa den med all info/program/ditten/datten från din gamla iPhone. Det var väldigt smidigt när jag bytte från min hackade 2G till en ohackad 3G, bara stoppa i den nya telefonen och klicka rätt och sedan vänta.

Ett tips är att först stoppa i den gamla telefonen och synka/säkerhetskopiera allt via iTunes så att man är säker på att man återställer från en aktuell säkerhetskopia. Ibland går det ju ett par dagar mellan synk.

Jag lånar tråden lite om det är ok :).

Jag ska hjälpa en polare ikväll som köpt en iPhone 3G från Telia. Han har spräckt glaset på sin jailbreakade 2G och behöver hjälp för att föra över kontakter etc till den nya. Jag har ju synkat min egen 2G på min egen dator och kommer använda denna datorn för att synka hans.

Hur ska jag då göra för att få in hans backup till den nya på bästa sätt? Är det bara till att synka den en gång med mitt iTunes. Hans musik, videos försvinner, men hans bilder, kontakter och sms kommer väl vara kvar? Synkas hans gamla 2G mot min backup/synk från min 2G eller skapas det en ny backup? Hur gör jag sen för att synka hans backup från hans 2G till hans 3G? Kan jag välja vems backup jag synkar mot iom att jag då kommer att ha två backuper från 2G-telefoner, min och hans, på min dator.

Vore sjysst om nån kunnat reda ut allt för mig..

1
Bevaka tråden