Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skumt fel: Safari funkar men inte icke orig appar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-06 19:53

KOm till Sverige, använder Teliakort på ej JB belgisk olåst telefon. Safari funkar men ej appar som anropar internet, t ex google earth, wunder radio. Trodde skype har gjort något skumt så jag avinstallerade det (obs ej modif skype, denna lur är ejJB). Hjälper inte. APN ok online.telia.se. Inga appar från appstore funkar men däremot appar som fanns med i iphone från början. Beror troligenpå att jag innan avfärd synkade mot itunes i en laptop för att ladda ned musik som fanns där. Synd på ett tjugotal köpta appar. Hur återfå fr a de köpta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-07 12:36

Har du ändrat APN kod?

Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt datanätverk

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-07 18:08
Ursprungligen av jonasolof:

KOm till Sverige, använder Teliakort på ej JB belgisk olåst telefon. Safari funkar men ej appar som anropar internet, t ex google earth, wunder radio. Trodde skype har gjort något skumt så jag avinstallerade det (obs ej modif skype, denna lur är ejJB). Hjälper inte. APN ok online.telia.se. Inga appar från appstore funkar men däremot appar som fanns med i iphone från början. Beror troligenpå att jag innan avfärd synkade mot itunes i en laptop för att ladda ned musik som fanns där. Synd på ett tjugotal köpta appar. Hur återfå fr a de köpta?

Köp dem igen med samma iTuneskonto (samma inloggning i iTunes, inte samma dator). Då får du ladda ner dem igen gratis.

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-07 22:57

J-app.

Raderar dem och laddar ned dem igen gratis. Appar som uppdateras behöver inte raderas.

Hur ska jag göra med itunes i laptopen för att det inte ska hända igen? Finns ngt om auktorisera flera datorer.

Fin dag i Åre idag...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-08 22:51
Ursprungligen av jonasolof:

J-app.

Raderar dem och laddar ned dem igen gratis. Appar som uppdateras behöver inte raderas.

Hur ska jag göra med itunes i laptopen för att det inte ska hända igen? Finns ngt om auktorisera flera datorer.

Fin dag i Åre idag...

Jag tror du kan auktorisera 5 datorer med samma konto. Under menyn Store i iTunes.

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-09 18:53

Visade sig att iTunes i denna laptop bara var auktoriserad för min andra iphone. Kunde nu auktorisera på en emailadress till under Store authorize.

Dock skall nämnas att de döda apparna återuppstått utan att få kontakt via iTunes. Jag raderade några och laddade om dem -gratis för de köpta. Några uppdaterades via app stores uppdateringsfunktion och då blev de helbrägda igen. Och sedan blev det allmän uppståndelse av de övriga av sig själva utan att jag gjort något mer så nu funkar alla 112. En får la säja halleluja såhär till påsk.

1
Bevaka tråden