Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plan B verkar mera vara Plan Ö!??

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-04-08 23:01

Råkade ramla över detta vid lite slösurfande. Hur sjutton kan den nissen hålla
sig vid liv överhuvudtaget när han får så mycket skäll lite överallt på nätet?
Nog för att P Schreiber har leveranstider på en sådär 2-3 år och diverse
dåliga ursäkter för det men detta är väll ändå att ta i ?

Det är en hel del roliga kommentarer och bilder på vad dom ska göra med
Peter Grenader, kolla in bilden med snubben som står och liftar vid vägkanten
och vad han håller i handen!
Det verkar vara en del banana över Plan B!?

http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=3906&postdays=0&postorder=asc&start=105

Senast redigerat 2009-04-08 23:15
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 18:08

Det finns fler fina trådar där som handlar om Plan B.
Jag gillar den där de postar bilder på moduler som de fått hem som varit trasiga. Lite pinsamt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 19:05

Känns som en bra ide med plan B men att det sedan saknades kunskap om affärer och service...
Kul läsning. Kan vara bra att studera om man vill veta mer om kundrelationer

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-04-09 19:10

På det jag läst så verkar det som om stackarn inte hunnit med att växa i takt med beställningarna.. och inte tackat nej till fler orders.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 19:12
Ursprungligen av saddox:

På det jag läst så verkar det som om stackarn inte hunnit med att växa i takt med beställningarna.. och inte tackat nej till fler orders.

Fast det sjuka verkar ju som att de först hanterade alla sina orders genom AH - och det hann de inte med. Och sen bestämde de sig att ta hand om alla orders själva istället.. Och då gick det ju inte direkt bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 19:15
Ursprungligen av zthee:

Fast det sjuka verkar ju som att de först hanterade alla sina orders genom AH - och det hann de inte med. Och sen bestämde de sig att ta hand om alla orders själva istället.. Och då gick det ju inte direkt bättre.

Sedan har han ju dessutom skitit i folk som velat beställa genom att ignorera orders.... Fakturera är A och O. Kanske ska söka jobb på plan B. SKulle vara ordning på en vecka.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-04-09 20:20
Ursprungligen av saddox:

På det jag läst så verkar det som om stackarn inte hunnit med
att växa i takt med beställningarna.. och inte tackat nej till fler orders.

Problemet är att han har hållit på så här i flera år, detta är inte nån engångs händelse!
Om du kollar runt lite i arkiven på AH, SDIY och EM så ser du liknande spektakel!
Kolla speciellt rabaldret på EM med spanjoren som gick i taket över alla icke fungerande
moduler han köpte för dyra pengar och fick noll service! Han tog även bilder av modulerna
och la ut och de såg inte alls trevliga ut och det verkar ju ligga i linje med vad Zthee postulerar.

Peter G å sin sida blev sur och började snacka skit om spanjoren som kund på en helt annat
forum ( AH listan)! Jäkligt asigt och oseriöst beteende helt klart. Han verkar tro att han kan ta
bra betalt och sen inte leverera vare sig det folk beställt och inte heller nån service på det
som är trasigt från början!

Hur många är det där på Plan Ö egentligen? på deras hemsida ser man 4 personer
när man läser om och av honom så verkar det vara han och hans flickvän?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 20:22
Ursprungligen av Heualia:

Problemet är att han har hållit på så här i flera år, detta är inte nån engångs händelse!
Om du kollar runt lite i arkiven på AH, SDIY och EM så ser du liknande spektakel!
Kolla speciellt rabaldret på EM med spanjoren som gick i taket över alla icke fungerande
moduler han köpte för dyra pengar och fick noll service! Han tog även bilder av modulerna
och la ut och de såg inte alls trevliga ut och det verkar ju ligga i linje med vad Zthee postulerar.

Peter G å sin sida blev sur och började snacka skit om spanjoren som kund på en helt annat
forum ( AH listan)! Jäkligt asigt och oseriöst beteende helt klart. Han verkar tro att han kan ta
bra betalt och sen inte leverera vare sig det folk beställt och inte heller nån service på det
som är trasigt från början!

Hur många är det där på Plan Ö egentligen? på deras hemsida ser man 4 personer
när man läser om och av honom så verkar det vara han och hans flickvän?

plan-b-factory.jpg (image)
http://1.bp.blogspot.com/_rScBRKlTdoE/SWQ03saIzMI/AAAAAAAAFSQ/6BzbbFwi21k/s1600-h/1231235498960.jpg
Bild på deras verkstad...
Men du har rätt i det du skriver. Håna kunden är hemskt.

Ujujuj, det tråden var full av lulz!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 19:19

Man får en känsla av att vem som helst skulle kunna sköta det bättre.

Jag läste någonstans att han bygger modul X och skickar den till person A. Person A får modul X och inser att den inte fungerar tillfredsställande, eftersom den är trasig. Undertiden detta pågår har person B också beställt modul X. Person A returnerar modul X till Plan B, varvid Plan B skickar modul X till person B istället för att göra något åt problemet.

Nu är detta bara löst förtal! Så jag kan inte stödja det på annat sätt en hörsägen och skitprat. Så det kanske är helt skevt. Vad vet jag. Men med tanke på hur mycket skitsnack det är runt hela Plan B så låter det inte helt otroligt..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-04-09 19:21

Ja, man måste ju ha ett order/styr-system i grunden så pengar börjar strömma åt rätt håll, och samtidigt se om man har råd att anställa nån lödslav eller packdito. Annars blir det fort jobbigt om man kommer upp i lite volymer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 20:10

Tråden på muff binder mig. Måste läsa den till slutet...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-04-09 20:24

Tycker det är lite tragiskt faktiskt! Han/ de har ju prylar som folk uppenbart är villiga att betala
för ändå verkar han mer intresserad av att sänka sig själv?? Obegripligt!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 20:32
Ursprungligen av Heualia:

Tycker det är lite tragiskt faktiskt! Han/ de har ju prylar som folk uppenbart är villiga att betala
för ändå verkar han mer intresserad av att sänka sig själv?? Obegripligt!!!!

Klassiskt. Kunden blir problemet istället för att erkänna problemet och göra ngt åt det. Kanske REX kan ta över

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-04-09 20:37

Probe?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 20:41
Ursprungligen av Heualia:

Probe?

Ja, precis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 20:41

Ja, fan Rex har ju fixat allt nu - Jag tror beställningstiden på en ny M-odule är nere i typ 2 veckor! Sinnesjukt. Han bara sprutar ur sig moduler. Men han har ju ett crew som fixar allt, typ. Fast om det hade varit jag som hade suttit i han skort - då hade jag gjort om PCBna så att jag slapp dragning mot frontpanel - vilket hade varit lugnt. Eftersom Sergebåten är 3" djup och korten är 2" breda.. Men som sagt, det är inte mitt problem

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-04-09 20:46

Om han numera har en crew så kan man förstå pris höjningen de gjorde.
Det är välldigt svårt i såna här nischade brancher att hålla moderata priser
när volymerna är så pass låga som dom är.

Dom enda som kan driva detta på en någorlunda sansad nivå är ju
Doepfer och dot..com. Båda dessa är ju ochså etablerade småföretag
Dieter har hållt på sen tidigt åttiotalet och dot com har ju sina robotar.
I stort sett alla andra är en/tvåmansband och man kan ju inte kräva att
de ska hålla 24 timmars telefon service och omedlerbara leveranstider
av modell Microsoft.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 20:56

Ja, det är ju det som är problemet med att starta eget - iaf om man ska sälja hela moduler. Jag föredrar Ken Stone modellen - man gör det man är bra på och skiter i resten.

Sen gäller det att sätta ribban någonstans också - man gör 10 moduler och säljer dem till de som köper. Sen gör man 10 nya. Man tar inte betalt först och sedan tillverkar. Det blir fel i mina ögon.

Fast man får väl göra som man vill.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-04-09 21:06

AHapp.. det verkar som om(ju mer man läser osv) att killen inte har tagit till sig saker och ting.
Det är bättre att bygga först, auktionera/sälja sedan.. om han inte klarar av trycket. Då kan han troligtvis ta det lite lugnare, få gladare kunder och mer betalt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-09 22:39

Det intryck jag fått efter posterna på AH de senaste åren vad gäller Plan B är att Peter G verkar vara ganska omogen och oproffesionell. Så fort någon postar något negativt om Plan B någonstans så kommer det ett hämdsvar. Tragiskt och skrämmer bort de allra flesta kunderna skulle jag tro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-10 13:45

Bruce från Modcan är mycket bra att ha att göra med också. Svarar på alla meddelanden och leverar i tid. Man kan göra upp betalning men de brukar föredra 50 % i förskott. Vet inte hur många de är där men högst ett par personer till.

Den mesta skiten har nog som sagt skopats på MOTM, Plan B, Cyndustries och Club of the Knobs.

Senast redigerat 2009-04-11 23:51
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-11 23:16

Läsningen har blivit än mer hetsk på muffwiggler nu. Herr Plan B tar allt till en ny nivå....

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-04-12 14:50

vill följa detta, då jag faktiskt tycker flera av modulerna ser väldigt intressanta ut, men inte om de inte funkar ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-12 17:55

Hela situationen har ju kukat ur totalt. Skulle man kunna säga.
Riktigt dåligt skött av dem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-15 20:34

Plan B = Scum. DO NOT SUPPORT PLAN B WITH ANY PURCHASES

är vad de ändrat trådnamnet till....

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-04-15 23:33

Har inte läst tråden på ett tag, men ojj, kära nån!:tveksam:
Nån som orkat kolla vad dom säger på PLAN B Yahoo grup sidan?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-04-29 02:19

Jaha! Spenade in tråden igen för att se vad som hänt sist och nu har det lallat ur
fullständigt! Folk har börjat att ge sig på varandra, muffwigglern har låst tråden och anklagar indirekt sina användare för revisionism och verkar ha fått allmänt hjärnsläpp , gormar och har sig, startar sen en ny tråd om samma skit och nu,
vem är det som stiger in på arenan om inte Herr-leverans-tid-3år-nemas-
problemas, P.Shreiber och hostar ur sig följande:

>If someone has a broken Plan B module, I would be willing to *try* to fix it. At least look at it
>(how >complicated could they be, anyway?). No promises, I won't charge anything except
>shipping and parts. All I ask is a few *weeks* due to my travel and always-looming MOTM
>backlog.

Man kan ju små undra, varför? Borde han inte se till att fixa till sitt eget dåliga leverans rykte
innan han tar åt sig någon annans moduler? Man börjar ju starkt misstänka en *viss sorts*
agenda han har i kikaren. .....Ja jävlars, nu ere riktig bonna rock and röll däringa borta där!
Hoho!
------------------------------------------------------------------------------------------
Tratten och Finkels huvudsakliga syssla består i att tillverka hembränd sprit och
leverera denna i en bil som har samma melodi som glassbilen. Bilen är dock
skyltad med "Hemkört" istället för "Hemglass".

Senast redigerat 2009-04-30 23:53
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-29 07:31

Har den här som min personliga följetång. Frossar i den varje dag.

Här är den nya tråden ( Plan B - Did we get fucked? ):
http://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=4652

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-29 16:37

Idag dök Peter G upp igen som gubben i lådan. Gråtfest då Peters pappa haft cancer. Han ser rätt sliten ut på kort med... Vem vet vad som är sant där. Intressant och se om folk får sina m32 moduler etc

Bevaka tråden