Vi har nog sagt allt som behövs om MiniOne Racing. Den saknar det där som gör liknande spel kul. Kanske man kan fortsätta denna tråden om MacHeist-spelen i allmänhet?
Big Bang Board Games har vi fått som var tidiga. För er som var sena: Ni missade inte mycket, tyvärr. Det är jättesnyggt, men det är bara yta, alltför lite under.
- Schack: Spelar ganska bra, men är instabilt. Det hänger sig gärna, speciellt när datorspelaren får lite knepiga lägen. Flyyys.
- Reversi/Othello: Riktigt sopigt, AI-spelaren är urdålig. man undrar om det ens är testat.
- 4 i rad: Helt feltänkt 3D-perspektiv som gör det svårt att se läget.
World of Goo: Mycket, mycket intressantare spel, ett fysikbaserat spel där man bygger 2D-strukturer. Jag har fastnat på en nivå där man bygger en bro ur munnen på en groda (!), där man inte får gå för högt eller för lågt. Tips?
Multiwinia: Hemskt långsamt på min G5, ospelbart helt enkelt. Jag skall prova på MacBook vid tillfälle.
Cro-Mag Rally: Ett spel som nog alla sett mer än nog av sedan länge, på iPhone till och med. Roligare än MiniOne Racing är det ju lätt, men mer frustrerande än kul ibland, när man på grund av ren överstyrning missar de där pilspetsarna som man måste plocka. Det är nog bäst spelat med analog kontoll, inte piltangenter.