Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MiniOne Racing (MacHeist 3)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag laddade jag ner MiniOne Racing som ingår i MacHeists nya koncept (som jag inte alls begriper).

Spelet gör mig nästan lite ledsen. Det är snyggt, men det är inte alls roligt. Ingen fart, ingen plats jag kan se för smart taktik. Jag är inte kräsen, det finns en massa olika saker som kan göra ett spel roligt, men jag ser inget här. Någon har jobbat en hel del för att få till ett spel som helt enkelt inte är roligt. Jag skulle inte ens ge ut det i det där skicket, men å andra sidan måste man ju nöja sig någon gång.

Fast det kanske finns någon som ser något roligt i det som inte jag ser?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-30 11:03

Jag håller med. Det kunde ha varit roligare, men det är ganska intetsägande. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, men något är det. Kanske hade det varit roligare med flera bilar samtidigt än 4 och på så sätt skapa lite liv på banan. Anledningen till att tex Micro Machines 64 (det enda av MM-spelen jag spelat) är roligare är för att det är liv och rörelse och annorlunda banor. Jag tror MiniOne Racing skulle vinna på att gå lite snabbare och ha mer intressanta saker att pocka upp på banorna.

Det är ändå ganska kul att köra nåt race på 10-min-rasten, men det är inget spel jag går hem tidigare för att spela..

Senast redigerat 2009-03-30 17:17

Vi har nog sagt allt som behövs om MiniOne Racing. Den saknar det där som gör liknande spel kul. Kanske man kan fortsätta denna tråden om MacHeist-spelen i allmänhet?

Big Bang Board Games har vi fått som var tidiga. För er som var sena: Ni missade inte mycket, tyvärr. Det är jättesnyggt, men det är bara yta, alltför lite under.
- Schack: Spelar ganska bra, men är instabilt. Det hänger sig gärna, speciellt när datorspelaren får lite knepiga lägen. Flyyys.
- Reversi/Othello: Riktigt sopigt, AI-spelaren är urdålig. man undrar om det ens är testat.
- 4 i rad: Helt feltänkt 3D-perspektiv som gör det svårt att se läget.

World of Goo: Mycket, mycket intressantare spel, ett fysikbaserat spel där man bygger 2D-strukturer. Jag har fastnat på en nivå där man bygger en bro ur munnen på en groda (!), där man inte får gå för högt eller för lågt. Tips?

Multiwinia: Hemskt långsamt på min G5, ospelbart helt enkelt. Jag skall prova på MacBook vid tillfälle.

Cro-Mag Rally: Ett spel som nog alla sett mer än nog av sedan länge, på iPhone till och med. Roligare än MiniOne Racing är det ju lätt, men mer frustrerande än kul ibland, när man på grund av ren överstyrning missar de där pilspetsarna som man måste plocka. Det är nog bäst spelat med analog kontoll, inte piltangenter.

Vad säger ni om Multiwinia? På min MacBook var det spelbart... nätt och jämnt. Jag körde dess grundtutorial och det kändes sådär, instruktivt var det helt klart men inte väldigt entusiasmerande. Strategispel är ju intressant, men realtidsstrategi är stressande det kanske inte är min grej direkt.

Multiwinia förtjänar en egen tråd!

1
Bevaka tråden