Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Posta dina vårbilder

Tråden skapades och har fått 119 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Nu så har våren kommit lite längre i Eskilstuna, så här kommer några nya bilder, och ja jag håller med det är inspirerande med såna här trådar.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-05 22:47

Här på Irland har våren hunnit mkt längre än vad de verkar ha gjort hemma. men, så kommer de ju stanna så ett bra tag me:) Blir liksom aldrig ngn ordentlig sommar:)

Var iaf ute o reste lite med vänner på västkusten nu i helgen. lagt upp en del än så länge på Flickr. Fler kommer varefter.

http://flickriver.com/photos/johnwahlstrom

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-05 23:27
  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-06 19:23
Ursprungligen av Minto0:

Här på Irland har våren hunnit mkt längre än vad de verkar ha gjort hemma. men, så kommer de ju stanna så ett bra tag me:) Blir liksom aldrig ngn ordentlig sommar:)

Så det är fler 99:or än mig på den gröna ön.

Hör har jag försökt fånga vårljuset i skymningen, vet inte hur bra jag lyckats. Det är svårt med färger eftersom man inte vet hur det ser ut på andras skärmar:

Den här bilden är tagen i nordirland för två veckor sedan ca, tycker att det gröna gräset i kontrast mot havet var fint:

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-06 22:21
Ursprungligen av rhesus:

Så det är fler 99:or än mig på den gröna ön.

Jomen visst Irländare är man allt Sorry for off topic

05:58, uppe fast jag är ledig.
Skall upp till lokala sjön och fotografera morgondimman.
Usch vad jag känner mig trött...

Återkommer med resultatet under dagen.

Ursprungligen av Goflorp:

05:58, uppe fast jag är ledig.
Skall upp till lokala sjön och fotografera morgondimman.
Usch vad jag känner mig trött...

Återkommer med resultatet under dagen.

Blir kul och se hur det blev!

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Blir kul och se hur det blev!

Den som väntat på nå gött...

Dimma.....

Vi såg en Hackspytt!

För mera och i större storlek, kolla flickr
http://www.flickr.com/photos/goflorp

lIten beskrivning av exkursionen finns både på min och fruns bloggar

http://goflorp.blogspot.com

http://newht.blogspot.com

  • Medlem
  • 2009-04-03 21:46

Jag vet inte. Däremot såg jag på något reklamblad att han har fått en flickvän i år!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-03 21:58

Okay då... Här kommer ett bidrag till tråden...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-03 22:18

Synd med allt i bakgrunden. Iaf lyktstolparna.

Många riktigt fina bilder här, riktigt kul att se. Vi får göra det till en tradition tycker jag, vi har ju redan en vintertråd, sen kan vi ha en sommartråd och till hösten en hösttråd. Alltid inspirerande att se alla fina bilder.

Ursprungligen av Adrian B:

Många riktigt fina bilder här, riktigt kul att se. Vi får göra det till en tradition tycker jag, vi har ju redan en vintertråd, sen kan vi ha en sommartråd och till hösten en hösttråd. Alltid inspirerande att se alla fina bilder.

Håller med, många fina bilder i tråden och man blir inspirerad att gå ut med kameran. Speciellt mot vintern känner jag att all inspiration hos mig bara dör ut, så trådar med tema årstid som tradition är en god idé!

Senast redigerat 2009-04-04 22:17
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-04-04 22:03

Vårens första grillning.

Ursprungligen av Adrian B:

Många riktigt fina bilder här, riktigt kul att se. Vi får göra det till en tradition tycker jag, vi har ju redan en vintertråd, sen kan vi ha en sommartråd och till hösten en hösttråd. Alltid inspirerande att se alla fina bilder.

Får min röst!
nu skall jag bara hitta min batteri laddare till kameran..

Vår i Skåne.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-06 18:30

Vår utanför Goflorps bostad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-06 22:44

Jo visst är det vår på g. Taget för några dagar sedan!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-04-10 01:43

Vår!

Jag önskar jag hade satt upp en kamera tidigt i morse här och fotat varje kvart ut genom fönstret. För tidigt i morse snöade det och allting var vitt, varenda gren på varenda träd osv, som när den första snön kommer kändes det. Sen i takt med att temperaturen steg tinade det bort på några timmar.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-11 08:53

Så har då våren kommit till Uppsala.

Här är två bilder från förra helgen då jag var ut och provade ett nytt objektiv (Nikkor 85/1.8D AF). Det går att ta macro-typer av bilder med det, trots en närgräns på 85 cm.

Åh vilka härlia bilder! Jag återkommer med några när våren har behagat sig upp hit..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-04-12 21:57

Nu har våren pågått några veckor i Malmö, men man kan ju inte få för mycket vårbilder för det. Så här kommer en till...

Ett träd som blommade i parken i Malmö idag.

easter monday 09 on Flickr - Photo Sharing!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-04-13 21:02
Ursprungligen av benganj:

Ett träd som blommade i parken i Malmö idag.

easter monday 09 on Flickr - Photo Sharing!

Wow, en superhärlig bild av ett körsbärsträd (?) mitt i blommingen. Ljuset ser nästan studiolikt ut. Överexponeringen passar jättebra för den där bilden. Och gudomligt härlig bokeh! Vilket objektiv/inställningar?

Tackar!! Det var några grenar som hängde ner över vattenytan på kanalen som glittrade rejält i motljuset. Så bilden är tagen neråt med glittrigt vatten som bakgrund. Använde mitt fina Nikon 24-70 på 2.8 och tog med 1/5000. Sedan överexponerade jag i efterbehandlingen och drog på med lite extra värme för ännu mer rödaktig ton:)

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-14 11:14
Ursprungligen av benganj:

Tackar!! Det var några grenar som hängde ner över vattenytan på kanalen som glittrade rejält i motljuset. Så bilden är tagen neråt med glittrigt vatten som bakgrund. Använde mitt fina Nikon 24-70 på 2.8 och tog med 1/5000. Sedan överexponerade jag i efterbehandlingen och drog på med lite extra värme för ännu mer rödaktig ton:)

Bra tips. Ska se om jag hittar något liknande o leka lite o se vad jag kan åstakomma:)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2009-04-14 13:55

Klosterliljorna blommar i Vadstena.

Bevaka tråden