Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slumpmässig linje

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tittat på QuartzDemo men fattar den inte så om någon skulle kunna ge mig ett exempel över hur man får två olika linjer att börja slumpmässig och röra sig slumpmässigt över Iphones skärm skulle vara toppen.

Är det nåt som är klumpigt i Core Graphics så är det att rita enkla linjer.

Ajdå, så du eller någon annan har inga bra förslag på hur man kan lösa det?

Klart det går, men det är mycket lättare att börja med att rita cirklar. Det är bara CGContextSetRGBFillColor, CGRectMake, CGContextFillEllipseInRect. Dvs givet att man har en CGContextRef så man har nåt att rita i.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Klart det går, men det är mycket lättare att börja med att rita cirklar. Det är bara CGContextSetRGBFillColor, CGRectMake, CGContextFillEllipseInRect. Dvs givet att man har en CGContextRef så man har nåt att rita i.

{
CGPoint ptr1, ptr2// Gör en Array med dessa och kör rand "within bounds".
}

-(void) drawRect: (CGRect) aRect
{
CGContextRef context = UIGraphicsGetCurrentContext();
CGContextClearRect(context, aRect);

CGContextSetLineWidth(context, 2.0f);
CGFloat gray[4] = {0.5f,0.5f,0.5f,1.0f}
CGContextSetStrokeColor(context, gray);

CGContextMoveToPoint(context, ptr1.x, ptr1.y);
CGContextAddLineToPoint(context, ptr2.x, ptr2.y);
CGContextStrokePath(context);

}

Bästa hälsningar,
Carl H. Blomqvist
dreamlinerapp.com

1
Bevaka tråden