Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Datorn började bete sig allmänt underligt igår ikväll så jag gjorde en backup via time machine. Men när jag vill återställa mappen hämtade filer, finns den inte i min backup. Tar inte time machine med sig mappen "hämtade filer"? Det vore olyckligt om den mappen har försvunnit på hårddisken för jag hade en del material jag ville spara på.
(Ursäkta frågan, men jag vet inte hur van du är. Många tror att en mapp har försvunnit när den inte längre syns i dockan eller i Finderfönstrens sidofält.)
Den finns inte med i min backup. Jag kan inte återställa innehållet i mappen "hämtade filer" (Downloads) eftersom den inte finns i min backup konstigt nog.
Det är inte möjligtvis så att den har lagts till i Time Machine-inställningarnas lista över mappar som inte säkerhetskopieras? Du eller någon annan kanske gjorde det för länge sedan och sedan glömde bort eller missade att berätta om det.
Nej, jag har inte gjort några inställningar i TM om att den ska hoppa över vissa mappar. Eftersom jag blåste om den själv senast i januari så har jag hyfsat bra koll på inställningar. Jag gjorde bara en "vanlig" backup med TM till en av mina löstagbara HD.
Ja, men jag hittade "fel" mapp. Jag hittade en mapp med samma namn på min sambos konto, men inte min egen mapp med samma namn. Det är inte samma innehåll.