Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka iphone mot jobbdatorn OCH hemmadatorn?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-04-17 23:04

Jag fundera över att ersätta min Nokia E71 med iphone, och har en fråga ang synkningen med Outlook som jag inte hittat svar på.
Idag synkar jag min E71 mot Outlook (almanacka, notes, att göra, - ej mail) i jobbdatorn via USB/bluetooth (dvs EJ Exchange Server då denna finns bakom företagets brandvägg) samt kopierar från/till musikbiblioteket på min hemdator.
Kommer jag att kunna göra samma sak med en iphone, dvs synka lokalt via USB mot Outlook i jobbdatorn (almanacka, notes, att göra), samt mot itunes (musik) i hemdatorn?
Tacksam för svar.

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-18 08:53
Ursprungligen av Ekkehard:

Jag fundera över att ersätta min Nokia E71 med iphone, och har en fråga ang synkningen med Outlook som jag inte hittat svar på.
Idag synkar jag min E71 mot Outlook (almanacka, notes, att göra, - ej mail) i jobbdatorn via USB/bluetooth (dvs EJ Exchange Server då denna finns bakom företagets brandvägg) samt kopierar från/till musikbiblioteket på min hemdator.
Kommer jag att kunna göra samma sak med en iphone, dvs synka lokalt via USB mot Outlook i jobbdatorn (almanacka, notes, att göra), samt mot itunes (musik) i hemdatorn?
Tacksam för svar.

Musik är det ÄNDA du kan synka med flera datorer men att synka mot exempelvis Mail, iCal eller Entoruage på Mac kan bara göras från en dator annars ersätts det du synkat & samma sak är det i Outlook på Windows.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-18 08:58
Ursprungligen av B843186:

Musik är det ÄNDA du kan synka med flera datorer men att synka mot exempelvis Mail, iCal eller Entoruage på Mac kan bara göras från en dator annars ersätts det du synkat & samma sak är det i Outlook på Windows.

Ehhh, det är väl tvärtom? Musik kan bara synkas mot en dator pga copyright. Mail, kontakter etc kan synkas mot fler datorer.
Gäller i alla fall för Mac, borde inte vara någon skillnad på Windows...

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-18 09:39
Ursprungligen av kenjon:

Ehhh, det är väl tvärtom? Musik kan bara synkas mot en dator pga copyright. Mail, kontakter etc kan synkas mot fler datorer.
Gäller i alla fall för Mac, borde inte vara någon skillnad på Windows...

Nej musik om du väljer att kryssa i HANTERA mina låtar & video manuellt kan du dra å släppa filer i iTunes i alla datorer men ska jag koppla min iPhone 3G till en annan windows dator eller annan mac dator får jag upp att den redans synkas med ett bibilotek & att det kommer ersättas.

Nej musik om du väljer att kryssa i HANTERA mina låtar & video manuellt kan du dra å släppa filer i iTunes i alla datorer men ska jag koppla min iPhone 3G till en annan windows dator eller annan mac dator får jag upp att den redans synkas med ett bibilotek & att det kommer ersättas.

Nej, du kan endast lägga till musik från en dator.

Tips är att skaffa MobileMe, så att kalender, kontakter och epost alltid är uppdaterat på alla datorer.

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-18 16:12
Ursprungligen av henkebarn:

Nej, du kan endast lägga till musik från en dator.

Tips är att skaffa MobileMe, så att kalender, kontakter och epost alltid är uppdaterat på alla datorer.

Nej musik synkar jag manuellt med 2st mac härhemma & kalender mm synkar jag från en Windows så det funkar!

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-04-18 16:34

Hur synkar du Outlook-kalendern ? USB-kabel?

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-18 17:28

Hur synkar du Outlook-kalendern ? USB-kabel?

Jag synkar allt med USB-kabeln som följer med i kartongen ja sedan på mac har jag itunes inställd på hantera musik & video manuellt då fungerar det att dra å släppa dom & på min windows har jag att den ska hämta kontakter, anteckningar, kalender å bilder från outlook 2003.

Jag synkar allt med USB-kabeln som följer med i kartongen ja sedan på mac har jag itunes inställd på hantera musik & video manuellt då fungerar det att dra å släppa dom & på min windows har jag att den ska hämta kontakter, anteckningar, kalender å bilder från outlook 2003.

Då har du itunes installerat på windows burken på jobbet?

• Medlem
  • 2009-04-18 18:29

Nej musik synkar jag manuellt med 2st mac härhemma ... så det funkar!

Det måste vara världsunikt. Eller?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-04-18 21:09

Nej musik synkar jag manuellt med 2st mac härhemma & kalender mm synkar jag från en Windows så det funkar!

Pratar du om iPhone eller iPod???

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-18 21:17
Ursprungligen av kenjon:

Pratar du om iPhone eller iPod???

Kanske är någon bugg i iPhone OS 3.0 Beta 3 vet ej men det fungerar är ju med i iPhone Developer Program.

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-04-18 09:14

Jobbdatorn (PC) är en delvis öppen client, dvs jag kan installera vissa program (exv itunes, tror jag), men eftersom Outlook och tillhörande server finns innanför företagets brandvägg kan jag inte synka på annat sätt än lokalt via USB eller Bluetooth, och det är av sekretesskäl inte tillåtet att synka mail, men väl almanackan, notes och att-göra.

Fungerar synkningen mot Outlook via itunes med USB-kabel, och kan iphone isåfall synkas mot två OLIKA itunes-bibliotek, dvs itunes i datorn hemma (musik) och itunes i datorn på jobbet för att nå Outlook? Eller gör jag det hela för komplicerat?

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-04-18 21:56

Tack för alla svar! Då var det bara att skaffa en Telenor iPhone och så småningom ersätta de trista PC:erna hemma med MAC...

• Medlem
  • Västerås
  • 2009-04-18 22:49

Tack för alla svar! Då var det bara att skaffa en Telenor iPhone och så småningom ersätta de trista PC:erna hemma med MAC...

Ett tips som du fick tidigare är att synka på 3G/WiFi med MobileMe som du hittar på me.com där skickas allt trådlöst till mobilen från "molnet"

• Medlem
  • Vänersborg
  • 2009-06-09 21:47

Fler frågor

Nu har jag skaffat både iphone och Mac och är supernöjd. Mindre nöjd är dock dataavdelningen på jobbet som har kommit på att jag har installerat itunes för att synka mot Outlook-kalendern, och således uppmanar mig att omgående avinstallera itunes, annars hotar en icke-öppen client.... Det har hittills fungerat över förväntan att synka Outlook-kalendern via itunes på jobbdatorn och musik etc via ett annat itunes bibliotek på hemma-mac:en. Men nu lär drömmen snart vara slut, -så min fråga till er:

Finns det något "säkert" sätt att komma förbi synkningen via itunes i jobbdatorn? Jag vill absolut inte att obehöriga kan komma åt min Outlook-kalender. Någon synkning via Exchange-server är uteslutet pga dataavdelningens regler... Finns det en annan kalender som kan synkas på ett enklare sätt, nu när 3.0 snart kommer? Skall tillägga att jag är beroende av att ha kalendern i mobilen...

Tacksam för svar.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-09 23:25

Finns det något "säkert" sätt att komma förbi synkningen via itunes i jobbdatorn? Jag vill absolut inte att obehöriga kan komma åt min Outlook-kalender. Någon synkning via Exchange-server är uteslutet pga dataavdelningens regler... Finns det en annan kalender som kan synkas på ett enklare sätt, nu när 3.0 snart kommer? Skall tillägga att jag är beroende av att ha kalendern i mobilen...

Tacksam för svar.

Så du tillåts inte ha Mobilme på din windator? Då kan du synka on the air och slipper USb sladden....men får di inte ha denna i kontrollpanelen så.

1
Bevaka tråden