Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om iMac 400 SE DV...

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom jag har en stor binge här märkt "Mac-frågor" så tar jag en ny lapp och på den står det;

iMac 400SE DV - är båda minnesplatserna upptagna på den i orginalutförande (2X64Mb) eller är det en 128Mb och en tom plats?

Hur svårt är det att byta hårddisk på en sådan maskin? Är det något man gör själv? Var hittar jag billiga HD som passar (nya)?

Tycker ni rent allmänt att det är en vettig nybörjar-Mac? Har hittat en till vettigt pris och går och funderar...

• Oregistrerad
  • 2003-04-21 08:21

Jag har en likadan. Har den 128 RAM original, tror jag att det är 2x64. Jag har stoppat i 2x256 så nu har jag 512. Det går ju att ha 512 moduler också.

Att byta HD är inte så svårt...eller det beror väl på hur mycket man mixtrat med datorer. Jag tror det står hur man gör på http://www.xlr8yourmac.com där finns det också bilder. Sidan verkar vara nere just nu men du kan försöka sen...

• Medlem
  • 2003-04-21 10:38

Av praktiska skäl och ekonomiska så brukar Apple sätta in en minnesmodul om den önskade storleken finns. (Vilket 128mb gör).
Ram minne är lätt att byta. Vänd bara datorn uppochner och öppna sedan luckan "i botten", där finns 2 minnesplatser där du kan trycka in max 2st 512mb moduler.

Hårdisken är lite klurigare att byta om man inte har vana av att skruva i datorer. Följ den här manualen så ska det nog gå bra. Du kan sätta in vilken IDE-disk som helst upp till 120GB. Är dock osäker om datorn klarar ATA/133 men hårdiskar med ATA/100 klarar den iaf.

Jag skulle nog säga att det är en bra nybörjar mac!:)

1
Bevaka tråden