Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser serienumret ut på era Mac Pro early 2009?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-18 23:15

Jag tog kontakt med Apples support angående ett förmodat problem med grafikkortet. Supportkillen frågar såklart efter mitt serienummer vilket jag också ger honom. Efter någon minuts tystnad säger han att det serienumret finns inte i deras databas! Ringer upp igen någon vecka senare och då lyckas dom med möda hitta min dator. Problemet är nu att min AppleCare inköpt på eBay inte gick att registrera på min Mac. Misstänker att det faktiskt är något lurt med mitt serienummer och undrar hur era ser ut.

Mitt lyder CK0000EZ0PZ (egentliga siffror utbytta mot nollor). Alltså 6 bokstäver och 5 siffror, totalt 11 tecken.

Liknar det formen på era serienummer? Saken är den att en annan person på supporten sa att mitt nummer är för kort!

CK + 5 siffror + 4 bokstäver

Men det är en Mac Pro 2008

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-04-19 01:25

Tack Jesper. 11 tecken där också så den där supportkillen hade nog fel angående längden på serienumret.

Fick precis ett nytt AppleCare-nummer av säljaren på eBay. Tydligen hade han fått en batch av dåliga nummer. Håller tummarna för att det ska gå igenom denna gång.

Har en macpro tillverkad 3 veckan i januari 2009 och mitt serienummer är CK, 4 siffror, 2 bokstäver, 1 siffra, en bokstav, 1 siffra...

fick dock ett mail från säljaren till en applecare jag köpte åt en kompis från ebay (australien tror jag det var) där det hade varit lite problem med koderna och om man hade blivit kontaktad av apple så skulle man återkomma till honom och få ett nytt SN till applecare..

1
Bevaka tråden