Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag internetuppkoppling?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäckte nyss att mitt nätverksuttag till Macbooken pajjat:confused:. Vet någon om man kan använda en trådlös router till macbooken och om den i så fall kan kopplas ihop med en "vanlig" router eller kan man bara ha en?

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2009-04-19 23:17

Hur menar du? Om du har möjlighet att få internet trådlöst med hjälp av en trådlös router? I så fall är svaret ja. Om du kollar till vänster om batteriindikatorn, så ska du se några streck (som blir större ju högre upp de är). Tryck på den, så får du upp de trådlösa nätverk som finns tillgängliga. Om det är en trekant, så är det bara att trycka på starta airport.

Och det räcker med bara en trådlös router.

okej då vet jag att det funkar med trådlöst till datorn, tack! Men jag menade om man kan ha 2 routers en som är trådlös och en gammal vanlig med sladd samtidigt? Går det att koppla ihop båda eller utesluter den ena det andra:confused:

  • Medlem
  • 2009-04-20 10:49

Ja, du kan ha båda ihopkopplade. Då får du exvis ha den trådlösa genom en av den trådbundnas utportar, eller tvärtom. Men behöver du verkligen det? Har inte den trådlösa vanliga portar också?

(Inlägg 200. Nu är jag veteran! Whoho!)

  • Medlem
  • 2009-04-20 11:11

Om du redan har en router som du inte vill/kan byta ut till en trådlös sådan så bör du istället köpa en trådlös accesspunkt som du kan koppla in i din nuvarande router. Alternativt köpa en trådlös router som man kan köra i bryggläge (som tex en Airport Express)

/P

Är uttaget fysiskt skadat? När det gäller till synes stekta USB/FW-portar kan de vakna till liv efter en eller (som någon här på 99 erfarit) tre omstarter. Kan ju vara värt ett försök då det kostar gratis.

1
Bevaka tråden