Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Push Notification

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-15 20:07

Jag är ledsen om det redan finns en tråd som tar upp det här, jag har sökt i en kvart men inte hittat något som besvarar min fråga. Kan vara för att den är så självklar kanske. Så ni behöver inte gå i taket om det finns en liknande tråd.

Men vad jag undrar, som rubriken föreslår, är, hur funkar push notification som kommer i 3.0? Vad jag förstått handlar det om att kunna ha program som är igång i bakgrunden eller något i den stilen.

Tack för begripliga förklaringar

Det som jag har sett är att applikationen kan använda sig av tre olika metoder för att få veta om något har hänt.

"Developers will be able to build message, sound, and badge alerts into their applications. "

Min tolkning av detta är att de kan välja mellan en popup, ett ljudlarm eller helt enkelt en uppdatering av ikonen för att tala om att något har hänt.

Sedan så måste de också underhålla en egen server för pushmeddelanden.

Och nej, det är inte fråga om att ha bakgrundsprogram. Det är just det som Apple har sagt nej till pga att det drar för mycket ström.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-16 18:54

Okej. Är detta många kommer att utnyttja? Har tredjeutvecklarna chans till egna servrar?
Jag är lite ny

Vad jag förstår så måste varje tjänsteutvecklare stå för sin egna server. Det gör att att det krävs lite muskler i form av datorkraft och pengar för att orka med att göra en bra tjänst.

Men detta är bara något som jag har snappat upp på nätet så jag vet inte hur pålitlig informationen är.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-20 18:16
Ursprungligen av BlackSmp:

Vad jag förstår så måste varje tjänsteutvecklare stå för sin egna server. Det gör att att det krävs lite muskler i form av datorkraft och pengar för att orka med att göra en bra tjänst.

Men detta är bara något som jag har snappat upp på nätet så jag vet inte hur pålitlig informationen är.

Okej. mycket tack för hjälpen

1
Bevaka tråden