iMac G5:s utökade reparationsprogram för bild- och strömproblem gäller för den första generationen iMac G5-datorer som har bild- eller strömproblem på grund av ett komponentfel. Om din iMac G5 uppvisar något av symptomen som listas nedan och datorns serienummer faller inom de angivna intervallen, kan du lämna in datorn på reparation utan kostnad. Om Apple eller ett Apple-auktoriserat serviceställe (AASP) bedömer att din iMac G5-dator är berättigad till reparationen, kommer reparationen att bekostas av Apple i upp till två år efter inköpsdatum även om garantitiden har gått ut för din iMac G5. Detta erbjudande från Apple gäller över hela världen
Berörda system uppvisar något av följande bild- eller strömrelaterade symptom:
Förvrängd bild
Ingen bild
Ingen ström
Obs: Om din iMac G5 inte uppvisar något av dessa symptom behöver du inte kontakta Apple eller något Apple-auktoriserat serviceställe.
Vilka iMac G5-datorer berörs av iMac G5:s utökade reparationsprogram för bild- och strömproblem?
Reparationsprogrammet gäller vissa iMac G5-modeller som såldes ungefärligen mellan september 2004 och juni 2005, med 17- eller 20-tums bildskärm och 1,6 GHz eller 1,8 GHz G5-processor.
De berörda iMac G5-datorerna har serienummer vars första 5 siffror faller inom följande intervall.
Serienummerintervall:
W8435xxxxxx – W8522xxxxxx
QP435xxxxxx – QP522xxxxxx
CK435xxxxxx – CK522xxxxxx
YD435xxxxxx – YD522xxxxxx
Var hittar jag serienumret på min iMac G5?
Det 11-siffriga serienumret står på en etikett under foten på iMac G5. Under serienumret finns en streckkod. Håll på båda sidor om iMac-datorn och lägg den försiktigt med framsidan nedåt på en mjuk, ren handduk eller trasa. Då kan du se etiketten.