Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföra musik från iPhone->Mac?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2007-12-19 13:04

Är hemma hos föräldrarna över jullovet och det hade varit trevligt om jag kunde överföra musiken från min iPhone till deras iMac...är detta möjligt? Hittar bara en massa betalprogram

Kan du inte bara spela upp den via itunes när du har telefonen inkopplad då? Brukar ju vara lite problematiskt det där med att överföra för att man inte ska sprida musiken

Jag lyckades sumpa hela mitt musikbibliotek när jag ominstallerade min dator, men jag hade musiken kvar i iPhonen.
Det jag gjorde var att ansluta till min iPhone (med hjälp av Cyberduck och SFTP) och hitta mappen med musik. Det luriga var att iPhone har ett eget sätt att döpa filerna, så filnamnen heter något i stil med HJKSDGH.mp3 på iPhonen. Jag kopierade över hela musikmappen från iPhone och öppnade i iTunes.

  • Medlem
  • 2009-05-03 00:33
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Jag lyckades sumpa hela mitt musikbibliotek när jag ominstallerade min dator, men jag hade musiken kvar i iPhonen.
Det jag gjorde var att ansluta till min iPhone (med hjälp av Cyberduck och SFTP) och hitta mappen med musik. Det luriga var att iPhone har ett eget sätt att döpa filerna, så filnamnen heter något i stil med HJKSDGH.mp3 på iPhonen. Jag kopierade över hela musikmappen från iPhone och öppnade i iTunes.

Och musiken ligger i /private/var/mobile/Media/iTunes_control, eller hur?!

  • Oregistrerad
  • 2007-12-19 14:45

Haha jag upptäckte precis samma lösning Det gick segt men nu har jag fått över alla låtarna, turligt nog så var ID3-taggarna korrekta så även om de fick ett funky namn stämmer namnen i iTunes. Tack iaf

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-19 15:43

Det finns ju program såsom Senuti. Kolla på MacUpdate och/eller VersionTracker.

Ursprungligen av frazze:

Det finns ju program såsom Senuti. Kolla på MacUpdate och/eller VersionTracker.

Fast inte som funkar ihop med en iPhone gissar jag (utan att ha kollat).

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-12-19 16:02

Annars kan man återskapa filnamnen via iDTags..
http://www.macupdate.com/info.php/id/15407/tritag

  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-19 17:37

Sftp.
Betyder det att ssh funkar också?
I så fall rekomenderar jag sshfs med macfuse för en trevlig upplevelse.
Kanske skulle det tom gå att lira i itunes från extern källa?

Fenomenalt vad smidigt och användarvänligt Men jag tackar också för tipsen ovan.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2009-04-28 21:20

överföra musik från Iphone till Mac

jag har tagit del av följande inlägg
"Det jag gjorde var att ansluta till min iPhone (med hjälp av Cyberduck och SFTP) och hitta mappen med musik. Det luriga var att iPhone har ett eget sätt att döpa filerna, så filnamnen heter något i stil med HJKSDGH.mp3 på iPhonen. Jag kopierade över hela musikmappen från iPhone och öppnade i iTunes"

Men hur gör i praktiken? tacksam för hjälp

Det var 2007, jag kommer verkligen inte ihåg.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-03 09:15
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Det var 2007, jag kommer verkligen inte ihåg.

Uj, hade du en iPhone redan 2007, det var inte illa

  • Medlem
  • 2009-05-03 00:41

Nä, frågan var mest en basklapp. Jag drabbades själv av en krasch och håller på att flytta tillbaka en massa musik på det sättet.

  • Medlem
  • 2009-05-03 10:33

Kolla hur många trådar om iPhoneproblem som skapades 2007 så ser du att det är ett gäng...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-05-03 11:58
Ursprungligen av Baron:

Kolla hur många trådar om iPhoneproblem som skapades 2007 så ser du att det är ett gäng...

Mitt fel, tiden går för fort. Jag köpte ju min också 2007.

1
Bevaka tråden