Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spela in från TV till dator med Apple TV?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-13 21:34

Funkar det att spela in från TV på Apple TV till datorn (som Tivo)? Om inte, hur ska man bäst göra det? Jag vill kunna spela in från TV så att jag kan ha programmen sparade som datafiler. Måste man ha en DVD recorder till det eller finns det någon hårddisk som man kan spela in på?

Du kan inte göra det med AppleTV:n. Det måste göras med en dator och en TV-tuner, typ Elgatos EyeTV. Programvaran till denna kan spela in (även digitalt) och sedan packa om och lägga till i AppleTV:n. Med full kvalitet.

om du inte redan har köpt en AppleTV så titta på att istället köpa en Mac mini och en Elgato EyeTV 410 .. då får du lösningen du letar efter ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-14 13:36

jag har ett program där jag gör visuals men jag kan inte spela in eller spara dom med programet. om jag sänder mina visuals via s-video eller annan kabel till tv kan jag då spara dessa med en Elgato Eye TV 410, och i vilket format blir det? finns det någon lösning (program) som jag kan använda för att spela in det som sker på skärmen i bra upplösning? jag menar då slipper jag ju att skicka bilden till tv och på så sätt tanka visual-filmen.

tackar på förhand

/k

Kör MythTV själv. Med myth2ipod-scriptet så konverterar den till h.264 och lägger upp på RSS-feed, som man kan se på både AppleTV, i iTunes och på iPhone:n, på resande fot. Mkt coolt.

Googla på!

  • Medlem
  • 2009-04-29 07:23

Hej, kapar den här tråden. Finns det verkligen inte någon som kopplat en USB TV-tuner på en hackad Apple TV. Har sökt massor men inte hittat något, men det känns helt enkelt som om det borde fungera för att spela in TV program...

Ursprungligen av Tim:

Hej, kapar den här tråden. Finns det verkligen inte någon som kopplat en USB TV-tuner på en hackad Apple TV. Har sökt massor men inte hittat något, men det känns helt enkelt som om det borde fungera för att spela in TV program...

Har inte testat själv då min tuner är FW men awkwardTV har en artikel som beskriver hur du skall göra. Har lyckats streama från iMacen till ATVn genom VLC, men det hackade för mycket. Antagligen för svag hårdvara.

Ursprungligen av phindus:

...Antagligen för svag hårdvara.

Med största säkerhet fel codec på ditt material. Om du stream:ar EyeTV via VLC är det MPEG2 upp till 8MBit, vilket inte AppleTV:n inte klarar i nVidia-kortet

Ursprungligen av Johan Gunverth:

Med största säkerhet fel codec på ditt material. Om du stream:ar EyeTV via VLC är det MPEG2 upp till 8MBit, vilket inte AppleTV:n inte klarar i nVidia-kortet

Precis det jag syftade på, ja. Men det fungerade iaf :). Eventuellt att man skulle kunna transcoda det på något sätt on the fly så som PS3 Media Center gör till h.264 och spela upp det via QT, men då krävs det nog lite mer jobb än jag är beredd att lägga ned.

1
Bevaka tråden