Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stendöd iPod classic

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPod classic, köpt hösten 2007. Aldrig varit problem med den och använde den senast ikväll. Nu skulle jag synka den. Då fryser den och det enda jag ser är "ansluten"-skärmen med den orangea runda ikonen och grå bakgrunden. Har unpluggat - händer inget. Har testat hålla in meny och play - ingenting. Den har legat såhär i en halvtimma nu och inget händer. Är det bara att kasta eller vad? Inte blivit utsatt för nåt våld, någon fukt eller liknande.

Min dator är en MBA i perfekt skick, allt funkar. Senaste OSX, senaste iTunes. Synkning har aldrig krånglat förr.

För att hjälpa till samtidigt som är väldigt lat och trött, sök på apple support! Dom har guider för hur man gör vid vissa fel med ipod's!

Good luck

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-21 11:12
Ursprungligen av wilhelmsson:

För att hjälpa till samtidigt som är väldigt lat och trött, sök på apple support! Dom har guider för hur man gör vid vissa fel med ipod's!

Lyssna på rådet ovan. Jag har fått igång iPoddar genom att följa Apples anvisninngar flera gånger. Att släppa den i golvet kan aldrig vara bra. Det får anses vara det absolut sista man gör innan man slänger den (eller ger den till mig...:cool:). I värsta fall går disken eller nån annan del sönder. Apples råd har aldrig sönder din iPod.

• Medlem
  • Danderyd
  • 2009-05-03 20:08

Jag har samma problem med min iPod Classic 160 GB.

Nu är jag ju väldig nyfiken på vad, som du har gjort med din iPod och hur det har fungerad.

Jag har lemnad min in till rep. Det går inte att resette iPoden, så nu har jag gett förtapt, så hoppas jag, att det går att fiksa. Jag ser min Ipod Classic igen om 3-4 veckor........ velkan otur, att det måste ta så lång tid.

• Medlem
  • Danderyd
  • 2009-05-20 10:42

Om nogon skulle bry sig, så har jag nu fått en helt ny iPod, for att det inte gick att fixe den gamla

1
Bevaka tråden