Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leopard buggigt?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nyligen installerade jag Leopard på min PB G4 1,67Ghz. Måste säga att jag e besviken. Det är lite Vista över det. Känns svajigt och instabilt. Har haft massor problem med mail som hänger sig när jag öppnar mail med bifogade filer, iCal har bråkat med mina gamla kalendrar. Datorn känns väsentligt trögare, trots att jag har 1,5 Gb Ram. En hel del badbollar. Tidigare uppdateringar från tidigaste versionen via jaguar, panther och tiger har gått från klarhet till klarhet och jag har varit mycket nöjd med Tiger som känts väldigt stabilt och pålitligt och dessutom snyggt. Leopard är dunkelt och otydligt tycker jag. Ikonerna ser olika ut beroende var i finder och docken de ligger. För jag över en mapp till dock försvinner ikonbilden och det blir en map med dokument som sticker ut. Varför denna effekt? det blir ju bara fult.

Är problemen relaterade till att jag har en powerpc och inte intel?

Hoppas inte Apple har börjat trilla i windowsdiket och bara lägger till en massa lullull som rör till det. Jag upplever Tiger som ett "färdigt" operativsystem emedan Leopard känns som en Beta.

Jag har gjort om installationen en gång för första gången blev inte alls bra. Ska det behöva vara så? Funderar på att göra som många Vista användare, dvs gå tillbaka till tidigare version för att det fungerade bättre.

/M

Hur installerade du?

"Uppgradera", "Radera och installera" eller "Arkivera och installera"?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Hur installerade du?

"Uppgradera", "Radera och installera" eller "Arkivera och installera"?

Jag blåste om datorn vid båda tillfällena , dvs raderade och installerade. Därefter har jag uppdaterat allt som går att uppdatera.

Har du kört in alla uppdateringar till OS X?

1
Bevaka tråden