Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI eller Nvidia för spel?

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2009-03-10 14:56

Jag är tacksam för alla dessa svar jag fått i denna tråd! Det har framkommit många intressanta bitrådar som skulle vara intressanta att spinna vidare på och dessutom några framtidsfunderingar som är värda att plockas upp igen längre fram för att se vad som hänt. Vore kul om den här tråden lever vidare på något sätt i alla fall.

Jag har tyvärr själv inga tekniska bitar att bidra med i diskussionen, men jag följer andras diskussioner med stort intresse (även om jag inte förstår alla tekniska termer).

När det gäller just WoW och prestanda, som i det här fallet är det jag sysslar med på min fritid, så lär allt vara bättre än det jag har nu - Nvidia eller ATI. Så nöjd blir jag nog!

Nu är det i alla fall dags att lägga beställningen, ty inget av valen ger mig en dator snart utan måste konfigureras och tar sin tid.

Tack för all input och låt oss fortsätta framöver!

Även om det är en liten äldre tråd så kan jag inte låta bli.
Det 4850 som sitter i min imac blir av windows och diverse testprogram nämnt som "mobile edition"

Ursprungligen av illerG:

Även om det är en liten äldre tråd så kan jag inte låta bli.
Det 4850 som sitter i min imac blir av windows och diverse testprogram nämnt som "mobile edition"

Det är inte ett riktigt Radeon HD 4850 utan ett Mobility Radeon HD 4850 som sitter i iMac. Lite dåligt av Apple att inte skriva detta då det är en viss skillnad i prestanda mellan dessa kretsar. Undrar hur många som sitter och tror att de har ett Radeon HD 4850 i burken…

Ursprungligen av Gilbert 2:

Det är inte ett riktigt Radeon HD 4850 utan ett Mobility Radeon HD 4850 som sitter i iMac. Lite dåligt av Apple att inte skriva detta då det är en viss skillnad i prestanda mellan dessa kretsar. Undrar hur många som sitter och tror att de har ett Radeon HD 4850 i burken…

Sjukt beiget att de inte klargör sånt här i specifikationerna. Konstigt också när de tidigare kört med desktop-kort i 24".

Ursprungligen av hansfilipelo:

Sjukt beiget att de inte klargör sånt här i specifikationerna. Konstigt också när de tidigare kört med desktop-kort i 24".

Äru helt säkert att dem kört desktop-kort i 24"!? I alla fall min 24" White sitter det ettt GeForce 7600 med MXM-slot (Mobile PCI EXpress Module), dvs det är ett mobile-kort som du i teorin skulle kunna byta till ett snabbare men inte i praktiken

Bevaka tråden